Foto: 204KOEH

Procenjuje se da u Srbiji preko 100.000 traktora nema zaštitni ram. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović upozorava da je za tri godine 78 ljudi izgubilo živote u nezgodama sa traktorima na putu, a 86 van puta. Najavljuje da će subvencionisanje rama trajati tri godine, novi konkurs je u januaru, a plan je da se obezbedi preko 10.000 traktora.

Projekat Agencije za bezbednost saobraćaja za subvencionisanu dodelu sigurnosnih ramova za traktore, koje je izradila, modelirala i ispitala Agencija u saradnji sa Mašinskim i Poljoprivrednim fakultetom trajaće tri godine.

Građani ramove dobijaju besplatno, konkurs traje do ponedeljka, 26. decembra, a od januara počinje novi. Ministarstvo za saobraćaj je odredilo 125 miliona dinara za kupovinu subvencionisanih ramova, a do sada je stiglo preko 4.000 zahteva.

“Ove godine će biti izrađeno preko 4.600 ramova. Još nemamo dovoljno prijava, ali očekujemo, svaki dan pristižu pa ćemo imati do 5.000, što je dovoljno, kako bismo podelili sve ramove koje naši sugrađani dobijaju besplatno”, navodi Branko Stamatović.

Svi sigurnosni ramovi će biti isporučeni na teritoriji lokalne samouprave odakle su podnosioci zahteva. Postojaće uputstvo za ugrađivanje rama, a nakon toga će biti obavljeno i ispitivanje kako bi ram imao svoju zaštitnu funkciju.

Nakon toga vlasnici će moći da registruju svoj traktor i da ga upišu u saobraćajnu dozvolu kao traktor sa zaštitnom strukturom.

Foto: Yann Avril / AFP / Profimedia

Zašto je važan zaštitni ram

Stamatović ističe da se procenjuje da u Srbiji postoji preko 100.000 traktora koji nemaju zaštitni ram.

Dovoljna je jedna sekunda da se traktor prevrne, pogotovo na nepristupačnim terenima u toku radova i zato je, ističe, ram jedina zaštita.

Za tri godine 78 ljudi je izgubilo živote u nezgodama sa traktorima na putu, a 86 van puta.

“Taj zaštitni ram štiti vozača traktora u slučaju prevrtanja i to jeste njegova osnovna funkcija. Za tri godine je 86 osoba izgubilo život na traktoru, ali van puta. To se dogodilo negde u šumi, van puta, prilikom radova na njivi. I kada dođe do prevrtanja traktora vozač direktno podleće pod traktor i posledice su katastrofalne, najčešće sa smrtnim ishodom”, upozorava direktor Agencije za bezbednost.

Projekat subvencionisanja rama traje tri godine i plan je da se na taj način obezbedi preko 10.000 traktora.

Na sajtu za bezbednost saobraćaja se nalaze neophodne informacije podaci za podnošenje zahteva.

Izgubljeno 536 života

“U ovoj godini, do ovog trenutka imamo 536 izgubljenih života u saobraćajnim nesrećama. Imamo povećanje u odnosu na prethodnu godinu kada je izgubljen 521 život. Postoji povećanje i u Evropi i na nivou cele EU”, upozorava direktor Agencije.

Posebno zabrinjava, naglašava, da je u ovoj godini do danas život izgubilo dvanaestoro dece, koja najčešće stradaju u automobilu kada ih prevoze roditelji. Zato apeluje na roditelje da decu prevoze na odgovarajući način i u adekvatnom sedištu.

Takođe, poseban je apel vozačima i na ograničenje brzine u zonama škole.

Objašnjava da se 2020. i 2021. godina obeležavaju kao kovid godine, a da se o ovoj i narednim govori kao postkovid i da postoji povećanje stradanja u saobraćaju u svim zemljama Evrope.

“To nam ukazuje da mora više da se radi. Radi se represija i kontrola saobraćaja, a pravi se rezultati dobijaju u kombinaciji s preventivnim aktivnostima”, kaže Stamatović.

Zakonsko regulisanje kretanja trotineta

Navodi da je počela javna rasprava o izmenama zakona o bezbednosti saobraćaja, a građani se na sajtu MUP-a mogu informisati i prijaviti za učešće.

Poseban akcenat u izmenama zakona je definisanje trotineta kao lakog električnog vozila. Takođe, postojaće i određena pravila za vozače na kojim će površinama i na koji način moći da se kreću.

Izmene zakona omogućiće i registraciju oldtajmera, vozila od istorijskog značaja.

Za praznike se uobičajeno očekuje povećana gužva u saobraćaju i Stamatović poručuje vozačima da budu strpljivi, pažljivi, da poštuju ograničenje brzine i ne koriste alkohol kad upravljaju vozilom.

rts

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments