Претрага
Претрага
Close this search box.

Izložba “Bespuća” u Malom likovnom salonu KCNS

smart

Izložba “Bespuća“, Mileta Šaule može da se pogleda od 25. maja do 5. juna u Malom likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada, uz propisane mere zaštite ili na linku Virtuelne galerije likovnog programa.

BESPUĆA

Slikarski koncept kojim se bavim, zasnovan na ideji da je apstrakcija nova realnost jer proističe samo iz sebe sâme, podstiče me da slikam izraženim fokusom na kolorit, istovremeno promišljajući značenje termina “nove realnosti“. Istražujem materijale (pesak, pigment, zemlju) organizovane u apstraktne kompozicije sa izvesnom dimenzijom rituala sličnom šamanskim iscrtavanjima po zemlji američkih Indijanaca.

U ciklusu nastalom u razdoblju od 2002. do 2006. godine, bavio sam se simbolima i znacima spontano nastalim tokom slikanja koji su najčšeće smešteni u kvadratne površine. Ovaj period odražava zainteresovanost za gest, crtež i simbol u umetnosti starih kultura, srednjovekovnoj umetnosti, Street art-u… Rezultat su integralne slike izgrađene ne samo na osnovu likovnih elemenata nego i sinteze likovnog i literarnog.

Početkom 2010. dešava se promena u organizaciji plastičnih i dinamičkih elemenata mojih slika. Pronalazim način da oslobodim svoj izraz i predstavim svoju poetsku estetiku. Iako je boja i dalje značajna, sve manje me interesuju njeni formalni aspekti, tako da napuštam bespredmetnost apstrakcije da bih se približio slici bliskoj mom unutrašnjem biću. Platna postaju beskrajni slojeviti metafizički pejzaži u kojima forme, znakovi i antropomorfni oblici bivaju oslobođeni prethodnih kvadratnih okvira, i otpočinje sve intenzivnije prisustvo privida, seni, figura, životinja, biljnog i prirodnog sveta.

U periodu od 2010. do 2017. godine, prelazim put od sintetičke ka lirskoj apstrakciji, a potom i fantastici; Od traganja za transcendencijom kroz specifično, prema slobodnom i ambivalentnom korišćenju formi i znaka u traganju za realnosti viđenoj uglom oka, gde slike služe kao vodič koji omogućuje posmatraču da u sebi otkrije kontemplativna stanja, vizije i mentalne prizore.

Potezom i načinom rada težim da provociram slučajnost, prepoznajući obrise i relacije sa namerom da uhvatim unutrašnji život neobičnih susreta i spojeva. Interesuje me eklektična slika svojevrsne mnogoznačnosti i disfunkcionalnosti, a prisutni motivi nagoveštavaju prolaznost svake kompleksnosti, natprirodne ili stvarne. Moje slikarstvo je prvenstveno fokusirano na skrivene aspekte ljudskog postojanja (prolaznost, nestalnost, unutrašnja otkrića i sukobi).

Osnovno mesto dešavanja mojih slika i crteža neka je vrsta divlje prirode, prostor između svetova u kome ravnopravno egzistiraju elementi iz sveta snova, mitologije, teatra, poezije, filma, kao i kod nekih drugih umetnika i književnika magičnog realizma, nadrealizma, južnjačke gotike ili Noara (Haruki Murakami, Pol Oster, Jukio Mišima, Dejvid Linč). Ovaj osobeni onirički kosmos je slikarski svet moje realnosti, koji u trenu prelazi iz letargične refleksije u stanje napetog osmatranja.

Izložbom „Bespuća“ nastavljam započeto likovno istraživanje i promišljanje. Bespuća su sva ona mesta gde se smenjuju stvarnosti, gde se sudaraju forme u svom zamahu i pokretu. Tamo gde se čovek nađe zatečen u neočekivanom okruženju, tamo gde se dešava neobičnost i tišina. Forme se u slici pokazuju, otkrivaju i iščezavaju, kao i život sam. U sudaru bojenih nanosa izražena je prolaznost i ekspresija trenutka. Elementi jednog dinamičnog sveta koji je u kretanju, sudaranju i nestajanju.

Mile Šaula

Mile Šaula je rođen 1970. godine. Član je Udruženja likovnih umetnika Srbije sa zapaženom međunarodnom izlagačkom karijerom.

Slikar svojevrsnog rukopisa i izražene lirske fantastike. Od 2002. godine redovno izlaže na pariskom Salondes Ralites Nouvelles (osnovanom 1939, sa najprestižnijim pedigreom za apstraktnu umetnost zapadnog sveta), gde je dva puta osvojio nagradu Prix Marin (2006, 2011). Njegove delikatne slike nalaze se u mnogim privatnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu. Njegov proces započinje od istraživanja nesvesnog kroz formalne aspekte slike, koje postepeno postaju sve češće naseljene prisustvom obrisa, figura i pojava izvan vidljivog sveta.

Autor: nsuzivo.rs/kcns

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti