Novi Sad je samo u prethodnoj godini izdvojio milijardu i 600 miliona dinara za projekte putne infrastrukture. To je do sada najveća suma izdvojena za ovu namenu, a prema budžetu za 2022. godinu, Srpsku Atinu očekuje nastavak trenda ulaganja u infrastrukturu koji vodi ka neminovnom poboljšanju kvaliteta života građana.

U poslednjih deset godina, Novi Sad je doživeo infrastrukturni preporod ulaganjem u različite projekte koji su omogućili da ovaj grad zadovolji apsolutno sve kriterijume života u velikom gradu, ali da istovremeno ostane idealno mesto za porodičan život.

Vučević: Budžet koncipiran kao socijalno odgovoran i razvojni

 Kroz trend razvoja grada po svim parametrima u periodu između 2012. i 2022. godine, broj nezaposlenih u Novom Sadu pao je sa 29,8 na 13,9 hiljada, odnosno za 54 odsto. Kreditni rejting grada je porastao, a budžet opredeljen za kapitalne rashode za 2022. godiu veći je od budžeta od pre deset godina za čak 215 odstvo, što najbolje ilustruje intenzitet razvoja grada danas.

– Sa ponosom mogu da najavim da je pred nama najveći budžet Grada, u iznosu od 35 milijardi i 866 miliona dinara, a to je pobeda svih Novosađana. Budžet je koncipiran kao socijalno odgovoran i razvojni i zahvalan sam sugrađanima što imamo takav rast u veoma izazovnom periodu epidemije, rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević na godišnjoj konferenciji za novinare.

Foto: Screenshot/ Instagram

Posle 19 godina zaceljena bolna rana – zablistao Žeželjv most; Novosađani prvi put dočekuju brzi voz

A kada se osvrnemo unazad, Novi Sad je za prethodnih desetak godina realizovao ono što je mnogima izgledalo nezamislivo i daleko.

Foto: Tanjug /Miloš Milivojević

Ove godine Novi Sad dočekuje prvi brzi voz koji će se kretati 200 kilometara na sat, od prestonice do Petrovaradina i u obrnutom smeru.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević prilikom obilaska radova na izgradnji brze pruge objasnio je u čemu je njen značaj.

– Ova brza pruga će potpuno izmeniti narativ razvoja gradova na trasi. Reč je o izuzetno važnoj saobraćajnici i kada spojimo Budimpeštu sa Beogradom, preko Novog Sada, Srbija neće više biti ista, biće mnogo bolje mesto za život – rekao je Vučević.

Žeželjev most, otvoren 2018. godine za drumski, biciklistički i pešački saobraćaj, ispravio je veliku nepravdu i zalečio rane brojnih Novosađana – Novi Sad je posle 19 godina otvaranjem Žeželjevog mosta ponovo dobio sva tri mosta iznad Dunava.

Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

Veliki infrastrukturni značaj ovog mosta u koji je uloženo oko 54 miliona evra jasan je svakom građaninu Srbije, ali i ovog dela Evrope, posebno uzevši u obzir projekat brze pruge Beograd-Budimpešta.

Arhitektonski biser i ponos Novog Sada

Još jedan projekat, o kome se sanja i duže od 19. godina, s obzirom da se o njemu govori više od pola veka, krajem prošle godine predstavljen je javnosti. Most koji će biti biser arhitekture i ponos Novog Sada, a za koji su stvoreni uslovi tek pre nekoliko godina gradnjom Bulevara Evrope i Bulevara Patrijarha Pavla čime su završene sve pristupne saobraćajnice, prema planu će imati 880 metara, po dve saobraćajne trake u oba pravca sa obostranim pešačkim i biciklističkim stazama.

Foto: gradnja.rs

Gradonačelnik Vučević je uz novu animaciju mosta ukazao da će njegova uloga doprineti redefinisanju načina na koji će Novi Sad i njegovi stanovnici živeti i funkcionisati narednih decenija, “pretvarajući sremsku stranu grada u glavnu rezidencijalnu oblast sa izuzetnom perspektivom, dok će bačka strana ostati onaj ‘stari’ Novi Sad, ali i privredno-industrijski ambijent”.

Investiranje u puteve nastavlja se i u 2022. 

Koliko se Novi Sad razvio na infrastrukturom planu, vidi se gde god da se zaputite. Bez obzira da li ćete Srpskom Atinom prošetati ili se provozati biciklom ili automobilom, nemoguće je da ne primetite razliku.

Prethodnih godina, u Novom Sadu, izgrađeno je više od 100 kilometara biciklističke staze, a u 2022. godini započeće izgradnja biciklističkog mosta i obnova objekata Petrovaradinske tvrđave sa Podgrađem. Vrednost investicije za koju je već raspisan javni poziv za izradu projektno-tehničke dokumentacije procenjuje se na 3.372.800.000,00 dinara.

Ove godine Novosađane čeka i izgradnja biciklističke staze Novi Sad – Begeč od Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu do Dunavske ulice u Futogu, kao i rekonstrukcija pešačkih i biciklističkih staza Futoške ulice i Futoškog puta u Novom Sadu, čija je procenjena vrednost 59,5 miliona dinara.

Prethodnih godina, u Novom Sadu, izgrađeno je više od 100 kilometara biciklističke staze, a ove godine Novosađane čeka i izgradnja biciklističke staze Novi Sad – Begeč od Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu do Dunavske ulice u Futogu

Kada je reč o ulaganjima u saobraćaj, Novi Sad u 2022. godini očekuje izgradnja kružne raskrsnice Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice sa pratećom infrastrukturom, izgradnja saobraćajnih površina sa javnim osvetljenjem na području almaškog kraja i  izgradnja saobraćajnih površina u Ulici Save Kovačevića, kao i projekat postavljanja spratnih parkinga za bicikle u vrednosti od 5.000.000,00 dinara.

Ulaganje u projekte koji život znače

U prethodnih deset godina, Novosađani su konačno, posle skoro pola veka nemarnosti, dobili zdravstveni objekat najviših standarda. Čak 6.500.000 zdravstvenih usluga na godišnjem nivou izvrši Dom zdravlja “Novi Sad”, a ipak najfrekventniji objekat na Limanu bio je zanemaren, sve do oktobra prošle godine kada je višedecenijska nepravda ispravljena, na radost građana i zaposlenih u zdravstvu.

Foto: nsuzivo/Pavle Pejić

Grad Novi Sad je, takođe, u protekloj deceniji omogućio krov nad glavom za izbeglice i za pripadnike službi bezbednosti. Rang lista su formirane na osnovu sistema bodovanja, a kriterijumi su se odnosili na broj članova domaćinstva, broj maloletne dece, materijalni položaj…

Jedan od značajnih projekata je i savremena zgrada Muzičke i baletske škole, u koju su đaci kročili u 2021. godini nakon višedecenijskih problema sa prostorom. Moderna zgrada sa kompletnom opremom, bila je veliki i značajan korak ne samo za đake i zaposlene u školi, već i za celu srpsku kulturu, jer će iznedriti generacije umetnika, ali i omogućiti da u dvorani za koncerte građani uživaju u umetnosti.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

U prethodnih devet godina renovirano je šest škola i izgrađena jedna, a u 2022. godini prema planu Grada, Novosađane očekuje početak izgradnje nove osnovne škole u Jugovićevu, u koju će biti uloženo 652.706.137 dinara. Ove godine Novosađane očekuje i rekonstrukcija Medicinske škole, škola “Ivan Gundulić”, “Laza Kostić”, “Vasa Stajić” i “Desanka Maskimović”.

Zahvaljujući izgradnji i rekonstrukciji vrtića, Novi Sad će uskoro postati grad bez liste čekanja za vrtićko mesto. Već od početka naredne radne godine, odnosno u septembru, oktobru, otvaraju se  vrata dva nova vrtića u Veterniku i naselju Sajlovo, a otpočinje se sa izgradnjom vrtića u naselju Adice i proširenjem kapaciteta u Kovilju, a očekuje se i izgradnja vrtića u blizini Medicinske škole.

Vrtić Sajlovo
Izgradnja vrtića Predškolske ustanove “Radosno detinjstvo” na Sajlovu. Ukupna površina vrtića je 1765,85 m2, a po završetku izgradnje moći da primi 250 dece; foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Grad stambeno zbrinuo izbeglice

Grad Novi Sad je, takođe, u protekloj deceniji omogućio krov nad glavom za izbeglice i za pripadnike službi bezbednosti. Rang lista su formirane na osnovu sistema bodovanja, a kriterijumi su se odnosili na broj članova domaćinstva, broj maloletne dece, materijalni položaj…

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments