Novosađani koji ne podnose Galensa treba da se zapitaju da li bi projekat bez Novakovića stekao regionalnu popularnost? I da mu preporuče da promeni zanimanje. Postoje mnogi dokazi da bi kao marketinški agent, ili još bolje, agent za nekretnine, imao više uspeha nego kao političar

 

Piše: Milorad Bojović

 

Ivo Andrić pripoveda kako je Bukus Gaon, postao okoreli kockar, tako što je iz radoznalosti, u subotnji dan, između dva kamena na kapiji višegradskog mosta našao zlatan dukat, koji je tu izgubio nečastivi dok je igrao otuzbir s Milanom Glasinčaninom. Posle tog pronalaska postao je kockar od zanata i nikad se ništa nije čulo o njemu. Koristeći se dostignućima bihejviorističke i kognitivne psihologije, reklamni i pi-ar stručnjaci u Americi izmislili su jedno zgodno marketinško pravilo. Kad hoćeš nešto da prodaš po visokoj ceni, platiš da to postane intriga. Najbolje je da iz nekih razloga, bude cenzurisano, zabranjeno, tajnovito, ili napadnuto argumentima koji predmetu trgovine idu u prilog. Mnoga umetnička dela koja su zabranjivana doživela su planetarnu slavu. Kako negativna kampanja može da dovede do pozitivnog učinka? Jednostavno je. U pitanju je psihološka igra. Mentalna i emotivna subverzija. U engleskom jeziku postoji poslovica “Curiosity killed the cat”. Radoznalost je za jedne korisna, a za druge štetna pojava. Nisu tome krivi Pavlov, Votson, Skiner i drugi bihejvioristi. To je tako od nastanka sveta. Enkidu bi srećan gospodario stepom da ga znatiželja nije odvela u Uruk. Da Pandora nije poslušala Epimeteja, manje bi zla bilo na svetu. Troja nikad ne bi bila razorena da Paris nije pohitao da se lično uveri jesu li tračevi o Heleninoj lepoti istina ili izmišljotina. Polifema je u smrt takođe odvela znatiželja. Princ Zigfrid ne bi bio žrtva Hagenove urote, da ga žudnja za blagom Nibelunga nije odvela u pećinu zmaja Fafnira. Da bogovi nisu uveli strogu zabranu konzumiranja jabuka s drveta mudrosti, ljudi bi i danas živeli u raju. Lotova žena se ne bi pretvorila u stub soli. Na isti način funkcioniše i savremeno čovečanstvo. Da bi britanska kraljevska porodica ostala u žiži javnosti, neophodne su joj intrige. Od Dajane do Megan Markl.

 

Koristeći se dostignućima bihejviorističke i kognitivne psihologije, reklamni i i pi-ar stručnjaci u Americi izmislili su jedno zgodno marketinško pravilo. Kad hoćeš nešto da prodaš po visokoj ceni, platiš da to postane intriga

 

Snaga intrige zasnovana je na tajnovitosti i nerazumevanju koji podstiču radoznalost i stimulišu žudnju. Za nedopuštenim stvarima žudi se iz mnogih razloga, a žudnja je nagon koji se teško kontroliše. Frojd je na tome napravio zavidnu karijeru. A onda je naučna saznanja o uticaju nagona na ljudsko ponašanje iskoristio i razradio njegov sestrić Edvardrd Bernajs. Na njegovoj teoriji izazivanja pristanka sredinom tridesetih godina 20. veka formirana je ideja marketinga kao aktivnosti koja kod potrošača budi neutaživu žudnju za stvarima. Pokretnim i nepokretnim. Kućama, stanovima, jahtama, hranom, pićima, turističkim destinacijama, cigaretama, umetničkim delima, ženama, muškarcima. Koja li je tajna marketinških magova sa Avenije Medison? Razumeli su da je za uspešan marketing neophodno da starozavetni mit o zabranjenom voću pretvore u impulsivnu žeđ za kupovinom. Osim što poslednjih 30 godina neprestano pokazuje da je loš političar Borislav Novaković već dve godine dokazuje da je još gori kao menadžer za krizni pi-ar. Time što neprestano govori o Novom Sadu na vodi, iako niko nikakav nacrt tog projekta nije video niti pokazao, on radi na promociji projekta, pretvarajući ga u intrigu o kojoj svi pričaju. Takođe, još pre dve godine izneo je podatak da će stanovi na lokaciji starog novosadskog brodogradilišta, koje je u vreme njegovog boravka na vlasti prodato Darku Šariću, kog sumnjiče da je balkanski kralj kokaina, koštati od 4.000 do 7.000 evra. O tome sam pisao 2020. godine. Tada sam rekao da Galens Novakovića treba da zaposli u svom marketinškom timu, jer mu je besplatno uradio promociju projekta, ako ga ikad bude realizovao. Broj osoba koje su čitajući tabloide i ženske časopise želele da saznaju tajnu kose Megan Markl, bio je veliki i pre uspešnog Konstraktinog hita. Broj ljudi u regionu koji bi znali da postoji projekat Novi Sad na vodi, bez Novakovića bi bio jednak nuli. Samim tim, sve osobe koje će kupiti stan, kad projekat nekad bude gotov, direktna su posledica njegove kampanje. Novosađani, koji ne podnose Galensa treba da se zapitaju da li bi projekat bez Novakovića stekao regionalnu popularnost? I da mu preporuče da promeni zanimanje. Postoje mnogi dokazi da bi kao marketinški agent, ili još bolje, agent za nekretnine imao više uspeha nego kao političar.

Autor je stručnjak za odnose s javnošću

1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
DDD
20/05/2022 07:49

A koja je tajna veza između vas (SNS uživo i Milorad Bojić) i Bore? Da ga toliko ne spominjete i pljujete već bi ga narod davno zaboravio.