Foto: Arhiv grada

Nova železnička stanica u prošlom veku otvorena je svečano 31. maja 1964. godine, gde je Stevan Doronjski-Franja, potpredsednik Izvršnog veća SR Srbije, presekao crvenu traku na ulazu u mermernu staničnu zgradu i tada je prvi voz krenuo za Beograd. 

Na naslovnoj stranici novosadskog lista “Dnevnik”, u ponedeljak 1. juna iste godine, osvanuo je naslov “OTVORENA NOVA ŽELEZNIČKA STANICA”. Bez senzacionalizma, ali sa nekoliko fotografija koje verno opisuju događaj za sve one koji nisu uspeli da dan pre toga isprate prvi voz za prestonicu.

Kako “Dnevnik” tada piše, nekoliko hiljada sugrađana našlo se na platou ispred železničke stanice i čekalo svečanost koja je počela u ranim prepodnevnim časovima. Nova građevina tada je zamenila tridesetogodišnju ulogu stare zgrade na drugom kraju grada.

Foto: Arhiv grada

“Na prvi kolosek, nešto pre 10.30 časova, stigla je prva kompozicija putničkog voza iskićena zelenilom i zastavama”, stoji u vesti “Dnevnika”.

Prvi voz krenuo je u 10.32 časova za Beograd, dok je drugi voz krenuo u 11 časova za sever zemlje, u Suboticu.

Železnička stanica je izgrađena u rekordnom roku, za manje od 14 meseci. Izvođačke radove radila je novosadsko građevinsko preduzeće “Neimar”, prema projektu Imre Farkaša, u stilu moderne. Karakteristično je po testerastom krovu koji podseća krovove starih panonskih kuća.

nsuzivo.rs

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments