Foto: trčanje.net

Svakodnevno trčanje će imati pozitivan uticaj na opšte psiho – fizičko zdravlje, kao i na celokupno zdravlje organizma. Osim što će vam pomoći da lakše kontrolišete težinu, pozitivan je učinak i na kardiovaskularni sistem, stimuliše lučenje hormona rasta kao i oslobađanje od stresa.

Preporuka je da se dnevno trči od 20 do 25 minuta, i nije preterano reći da će vam toliko izdvojenog vremena dnevno transformisati život. Ako ste u mogućnosti preporuka je da trčite u prirodi, na svežem vazduhu pored reke ili u šumi. Postavite sebi odgovarajući tempo i pokrenite se.

Ova vrsta aktivnosti obezbeđuje čvrst san tokom noći, zaspaćete u kratkom vremenskom roku, a probudićete se odmorni i puni elana za nove izazove. Lagan trening koji omogućava efikasan rad svih mišića. U zavisnosti od terena na kojem trčite, uz brdo ili niz brdo neki mišići će se angažovati više a neki manje.

Foto: SimpleWikipedia

Pre trčanja neophodno je zagrevanje kao i istezanje nakon završenog treninga. Treba i napomenuti da morate obezbediti kvalitetnu obuću koja će se prianjati uz površinu na kojoj trčite, kako bi se sprečile moguće povrede.

Veoma je važno i imati odgovarajuću odeću, koja će omogućiti komforno trčanje. Neke od nuspojava trčanja su česte povrede mišića usled neadekvatnog zagrevanja, bol u kolenima i zglobovima zbog dodira sa neodgovarajućom podlogom.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments