U dvorištu Osnovne škole „Jovan Popović“ na Limanu, pronađen je obešen beli zec, što je izazvalo veliki šok i uznemirenost među učenicima, roditeljima i nastavnicima. Ovaj događaj je duboko potresao javnosti ali pokrenuo i brojna pitanja? Da li je ova poruka bila upućena direktoru škole ili je ova nastavak kreiranje osećaja nesigurnosti i ugroženosti sa ciljem dalje destabilizacije situacije u Novom Sadu.
Beli zečevi su simbolično povezaju sa bezbrižnošću detinjstva. Prizor obešenog zeca simbolično može biti povezan sa izdajom ili razočaranjem u autoritetne figure jer deca na ovaj način mogu da shvate da njihovi roditelji, nastavnici ili roditelji nisu sposobni da zaustave ovakve surovosti. Videti povređenu životinju, posebno nežnu poput zeca, može kod psihološki zdravih osoba izazvati osećaje bespomoćnosti, tuge ili straha. Ako pogledamo širi kontekst društvenih zbivanja jasno je da je to možda i bio cilj? Psihologija smatra da bi prizor obešenog zeca mogao da simbolizuje krivicu, posebno za one koji se bore sa odlukama koje se osećaju kao izdaja nevinosti (npr. roditelji koji rešavaju da ne šalju decu u školu, nastavnici koji odbijaju da rade svoj posao., itd.)
Poplava javnih časova sa druge strane grubo ruži sećanje na Kragujevačku tragediju iz 1941. godine. Ostaje pitanje zašto pojedini profesori olako koriste sećanje na ovu tragediju i da li time relativiziju zločin koji se tada dogodio? Da li je ovo forma ideološkog i idejnog siromaštva ili svesna namera aktivizacije i obesmišljavanja traumatičnih događaja kako bi se uneo još veći razdor u građanstvu. Da li je i ovo još jedan psihološki podsticaj osećaja krivice i bespomoćnosti?
Na kraju stiže nam i zloglasna najava blokade tri mosta. U momentu kada se ponovo čuju glasovi a rastakanju teritorije Republike Srbije, deo građana će svojevoljno blokirati tri mosta u Novom Sadu. Ovo je za sada uspelo samo Nato paktu 1999. godine. I dok se jedan deo ljudi sprema, kako sami kažu za žurku godine, veći deo Novog Sada sa zebnjom gleda na ovo opskurno okupljanje. Ako tu neko ne vidi simboliku neka se neko zapita zašto danas u marševima tih kolona se nalaze i traktori. Da li je u pitanju podrška zemljoradnika, odnosno da li traktori u organizacionom smislu protesta imaju neki značaj ili imaju neku simboličnu važnost? Dok gledamo kako Novi Sad ostaje bez veze sa Sremom, novosadskim bulevarima se voze traktori sa prikolicama? Da li je i ovo podsećanje na 1995. godinu ? Kome je upućena ova poruka?
Ostaje nam samo nada da ćemo pokazati da smo kao zajednica spremni da mirno prevaziđemo društvenu krizu u kojoj se nalazimo i vođeni naukom iz prošlosti prepoznamo simbole koji nam se nameću. Od NVO krvavih šaka pa do blokade mostova.