Претрага
Претрага
Close this search box.

Da li će nova pruga promeniti način na koji putuju Novosađani?

Izgradnjom nove pruge stvaraju se uslovi za uvođenje vozova koji putuju brzinama preko 200 kilometara na čas. Deonica od Novog Sada do Beograda biće izgrađena do kraja godine, što znači da bi Novosađani uskoro mogli da putuju do glavnog grada za manje od pola sata.

Najava da će cena karte u jednom pravcu iznositi oko 1000 dinara pokrenula je pravu polemiku na internetu. Novosadski portal 021.rs okarakterisao je ovaj iznos kao skup, poredeći novi cenu karte sa onom od 300 dinara, koliko je vožnja do Beograda koštala pre početka radova.

Međutim, pravo pitanje u vezi sa putovanjem vozom nije cena, već vreme. Da li su ljudi spremni da plate tri puta više, kako bi putovali tri puta kraće, kada znamo da su vozovi do danas najbrže prelazili ovu relaciju za oko sat i po vremena?

Takođe, da bismo bili objektivni kada govorimo o novoj ceni vozne karte, moramo je uporediti sa troškovima drugih (sličnih) načina prevoza:

  • Voz…………oko 1000 RSD………..oko 30 min
  • Autobus……oko 800 RSD…………oko 1h i 30 min
  • Automobil…oko 2000 RSD………..oko 1h i 20 min

Ono što nije navedeno u tabeli, jesu dodatni troškovi koji postoje pri prevozu autobusom i automobilom. Kada je reč o autobusu, taj dodatni trošak dolazi u vidu peronske karte, koja košta približno 100-150 dinara. Kod automobila, trošak su putarina, koja u jednom pravcu iznosi 240 dinara, ali i parking, što nije nimalo jeftina stavka, naročito ukoliko se odlučite da parkirate u javnim garažama.

Vozovi imaju još prednosti, među kojima su: veći komfor u putovanju, toalet (prilagođen za invalide), klimatizacija, utičnice od 220V dostupne putnicima.
Najvrednija prednost, koju posebno izdvajamo, jeste bezbednost, gde je voz daleko bezbedniji od automobila i autobusa.

Očuvanje životne sredine

Uvođenje brzih vozova pozitivno utiče i na okolinu, naravno ukoliko ova novina navede naše ljude da koriste voz, pre nego lično sredstvo transporta. Novi vozovi ne samo da su “čistiji” u odnosu na one u upotrebi, već bi njihovo korišćenje znatno smanjilo broj privatnih vozila na putevima.

Iako bi novi vozovi mogli negativno da utiču na prevoznike čiji autobusi saobraćaju na relaciji Novi Sad – Beograd, treba imati na umu da su ove firme godinama zarađivale na uštrb činjenice da Srbija nije imala pristojne vozove i vagone. Već je pojava ruskih i švajcarskih vozova, koji su bili u upotrebi poslednjih godina, znatno poremetila planove privatnika, što ih je primoralo da uvedu dodatne stanice na ovoj relaciji kako bi vožnja bila isplativa.

B. Jovović

Tagovi:

18 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
M46
23.03.2021 10:49

Ne govorim kao laik, vec kao neko ko se skolovao u oblasti zeleznickog saobracaja. Nemoguce je da ce voz stizati za pola sata. Jedino ako nekim cudom krene iz NS i ne zaustavlja se nigde do BG. Svaka veca stanica na svetu koja je ceono-prolaznog tipa kao sto su NS i BG nema dozvoljenu brzinu prolaska vecu od 40-50km/h, sto jei normalno. Medjustanicna rastojanja su mala, a vozu koji saobraca 160km/h treba u normalnim uslovima 1.5km da se zaustavi.

Gost
Pop
23.03.2021 11:02
Odgovori  M46

Pa mislim da ce samo u karlovcima da staje ili mozda karlovacki vinogradi

Gost
Markoni
23.03.2021 19:50
Odgovori  M46

Ni BGD ni NS nisu planirane kao prolazne stanice vec kao zaustavne. Brzi voz ne staje u svakom mestu tako da ce imati vremena da se zauka i da se zaustavi. Putnicki staju na svakoj stanici i samim tim putovanje ce trajati duze. Pz od laika koji ipak zna nesto jer putuje vec duze vreme brzim vozovima.

Gost
Markoni
23.03.2021 20:38
Odgovori  M46

I da, frontalne stanice (primer Frankfurt,Keleti, Minhen) su ogranice brzinama do 40 kmh a ne ceone. Sasvim je normalno da vozovi koji se ne zaustavljaju prodju kroz stanicu brzinama koja im je uslovljena (neke dozvoljavaju i preko 250 kmh).

Gost
Nn1
23.03.2021 10:57

Prvo autubuska karta ne iznosi 800 dinara nego oko 600 i kad se kupi karta uz kartu se naplacuje peronska oko 20 dinara. Automobilo ne treba 2000 za gorivo jedino ako vozimo lamba, a takodje nista napisali da u aubtomobili moze da sedne 5 osoba, kao i za parkinig, hocu kad izadjem iz voza ici peske ili cu platiti bus ili taksi? Cena je preterana!

Gost
Zoran
23.03.2021 11:05

Mislim da je cena karte previsoka.
Npr.da porodica od 4 člana ode do Bg i nazad,koliko treba para,a da ne govorim i o drugim troskovima ,hrana ,izlet do recimo Zoo vrta.
Treba ukupni 10.000 din.
Za jedan ceo dan u Bg.
Preskupo za nase plate od 34.000 din

Gost
Novosadjanka
23.03.2021 12:06

Sta cemo kad bude putovao sat vremenu a karta I dalje 1000 rsd? Hocete vracati pare za duze putovanja od navedenog? A toliko ce minimum putovati, sigurna sam u to.

Gost
Duca
23.03.2021 13:14

I stignem u glavni grad..stanica Prokop
I onda platim autobus do grada..do Klinickog centra..ili taxi..

Gost
Markoni
23.03.2021 19:46
Odgovori  Duca

Klinički centar je blizi Prokopu nego staroj z. stanici.

Gost
Milorad
23.03.2021 13:42

Ovaj članak je tako napisn amaterski, ili bolje reći dunđerski. Nije najkraće voznog vreme sat i po, nije karta za bus ista iz Novog Sada i iz Beograda, Ne treba za auto 2000 dinara i mnogo toga ovaj je u tekstu skarabudžio. Gori smo mi što čitamo tekstove sunđera.

Gost
Охајо
23.03.2021 13:58

Прешао сам ЕУ возовима а само један пример ћу навести. У Италији од Вићенце до Фиренце возна карта се креће од 15 до 100 еура зависи којим возом се возите. Онај који се зауставља само на одређеним станицама, и има већи комфор, карта је скупља, док локални се заусравља на свакој станици и карта је јефтинија и износи 15 е. У питању је дужина пруге од 200 км. Воз који би се заустављао на свакој станици ид Н Сада до БГ цена карте не би требала бити већа од 400 дин што и оџекујемо сви. А наравно економска класа мора… Učitaj još »

Gost
Mica
23.03.2021 14:00

Kakav predivan PR tekst. Što niste lepo napisali da je plaćen od strane Železnica.
 
Navodite manu da se kolima morate parkirati u javnim garažama. Garaža na Obilićevom Vencu je u centru i skoro pa uvek ima mesta. Sa druge strane, stanica Prokop je Bogu-iza-nogu i užasno povezana sa ostatkom grada.

Gost
Batica
24.03.2021 10:37
Odgovori  Mica

Gospoda su zaboravila i da kazu da se u automobilu za 2000din voze 5 osoba,. Koliko je to onda cena po osobi!

Gost
jasamja
23.03.2021 14:16

Zaboravili ste da je stanica sada na prokopu sto je daleko od centra beograda pa uracunajte posle koliko jos para i vremena treba da se putnik dovuce do mesta gde je nekada bila z. stanica.
 
1000 din da za 30 minuta budem u centru BG ? Moze
 
1000 din da do prokopa putujem 1h i onda placam taxi ili neki drugi prevoz kako bi isao u centar BG ? – ne moze
 
porodicno putovanje vozom ? 100 eur. Mnogo.

Gost
Jelena
23.03.2021 14:59

Povratna Novi Sad-Beograd jos malo kao povratna Novi Sad-Budimpesta. Dakle nije samo vreme nego i kilometraza. A i cene koje ste naveli za uporedjivanje nisu istinite. Uostalom, nemaju svi kola, zato i putuju vozom i autobusom. Ovo je zemlja u kojoj se kalkulise svaki dinar naustrb vremena. Urazumite cene kako bi svima bilo dobro. Dzaba i pruga, ako nemate putnike.

Gost
Petar
23.03.2021 15:30

Mislim da bi najbolje bilo da kredite za rekonstrukciju pruge vratimo za 2 meseca…tako je krenula priča o ovim cenama karte…svi komentari su argumentovani. Ovakvi tekstovi vređaju dostojanstvo ljudi

Gost
Logičar
23.03.2021 15:52

Šta, i na brzu prugu ste uveli akcize? JPM!

Gost
Rav
23.03.2021 18:28

Pod hitno ukidajte mogućnost komentarisanja, kao što ste blokirali ljude na insta kad ste se prodali sns-u. Sve je to divno i lepo, verujem da vam je bolje krenulo ali takođe verujem da ste svesni šta radite i da svaki put kada pustite tekst koji je bljuvotina kao ovaj i vama bude bar malo muka. Zao mi je sto ste se sveli na ovaj nivo. Tekst nije vredan komentara.

Povezane vesti