Gradonačelnik Mićin obišao je danas i podzemnu garažu kod Modene, uzimajući u obzir da je to, tokom prethodnih mesec dana, bila glavna tema koja je izazivala zabrinutost javnosti.
-Ono što sam zatražio od predstavnika izvođača je da vidim da li se poštuje dinamika izvođenja radova u garaži. Mogu da vam kažem na osnovu onoga što sam video, da se dinamika apsolutno poštuje i ne samo da se poštuje, nego da se ide malo i ispred dinamike. Ono što je takođe vrlo važno za vas, nema nikakve vode u garaži i pozivao sam vas tu, da se uverite. Koji god medij želi da uđe, slobodno da slikaju bilo šta, nema nikakavih problema – rekao je Mićin.

Prisutnima se obratio i Vukajlo Babić, vlasnik građevinske firme „Inobačka“ koja se u ovom poslu izgradnje javnih garaža pojavljuje kao izvođač radova.

– Naš poslodavac je firma „Best In Parking“ iz Beča, najveća firma u Evropi sa najvećim brojem parking garaža. Ja sam danas nenajavljeno pozvan da u prisustvu gradonačelnika obiđemo radove. Mi nećemo dozvoliti da se naše gradilište koristi kao poligon za nekakav politički performans ili nekakav cirkus. Dakle, može kulturno da se najavi i da se dođe da se obiđe gradilište i da se vidi u kom je stanju, a ono je utrenutnom stanju završnih radova. Sve je suvo, čisto. Ljudi završavaju malersko farbarske radove, označavanje i finalno čišćenje. Naš rok za otvaranje garaže jeste 31. jul i uz pomoć grada ćemo pustiti tu garažu. Inače, ta garaža je bila veoma zahtevna. Četrnaest metara ispod zemlje se nalazi poslednja ploča i najdublja tačka Novog Sada, osam metara konstantno u vodi nije mala stvar. Vremenom će se shvatiti i šta je ona doprinela u saobraćajnom smislu, ali i u ekološkom smislu – istakao je Babić.

-Dakle, još jednom ću ponoviti u garaži nema vode, nema nikakvih pukotina i nema nikakvog curenja. I ono što mi je najvažnije, utvrđeno mi je da je konstrukcijski garaža dobra, da nema nikakvih apsolutno problema koji su iznošeni u prethodnom periodu. Biću otvoren sa vama, nabavka za parterno uređenje nije uspela. Međutim, uspeli smo da nađemo prelazno rešenje koje podrazumeva obavljanje tih radova u dve faze. Prva faza će podrazumevati izgradnju retenzionog bazena i prilaza samih garaža koji će omogućiti da u julu garaža krene da radi, a nama kao gradu će omogućiti da nastavimo sa parternim uređenjem. Dakle, parterno uređenje neće biti istovremeno završeno sa puštanjem garaže u rad, ali će biti funkcionalno, tehničko tehnološka celina sa garažom će biti urađena i na taj način da pešaci mogu slobodno da se kreću i da ulaze u garažu. Dakle, svi saobraćajni prilazi će biti urađeni apsolutno. Imaćemo još uvek aktivno gradilište u julu, ali govorim za parterno uređenje, s druge strane, imaćemo i funkcionalnu garažu – objasnio je Mićin i dodao:

-Dakle, u dve faze smo i da znate, izvršili smo i racionalizaciju troškova u odnosu na prvu nabavku i sada će ovo sve grad izaći jeftinije, a kvalitet će biti dobar.
Mićin je istakao da moraju postojati odgovarajuća osiguranja za Tanurdžićevu palatu, s obzirom da to mnoge brine.
Nadležni su objasnili da je garaža Modena još pre trideset godina predviđena da se izgradi baš na tom mestu.
-To mesto je možda jedno od najdelikatnijih mesta u građevinskom smislu i nosilac je najvećeg izazova. Podzemni radovi podrazumevali su ne samo izmeštanje postojeće infrastrukture, već i uticaj garaže kao objekta na okolne objekte. Objekat Tanurdžićeve palate je izgrađen pre otprilike sto godina, sto i nešto godina – objasnili su oni.
nsuzivo.rs