Претрага
Претрага
Close this search box.

INFANT: Sutra počinje 46. Internacionalni festival alternativnog i novog teatra

Nove teatarske izazove, pod sloganom “U potrazi za ljudskošću“, donosi 46. Internacionalni festival alternativnog i novog teatra – INFANT, koji će se održati od sutra, 25. juna do 2. jula u Kulturnom centru Novog Sada, Srpskom narodnom pozorištu, Pozorištu mladih, Novosadskom pozorištu, kao i na više otvorenih lokacija.

Utorak, 25. jun, u 24 čas u SNP-u, scena “Jovan Đorđević”

  • Bes

Plesna kompanija “tula limnejos”, Nemačka
“Bes” je komad o šoku i protestu. On nas vodi u svet kontradikcija u kojem se duboko oseća nemir. Suptilno vibrirajuće koreografsko prizivanje pomalo grozničavog usijanja – utelovljenje egzistencijalnog trenja, otvaranje rane, gomilanje gneva. Ples pokrenut stvarima koje nas teraju da zastanemo i razmislimo, da se naljutimo, razdvojimo ili ujedinimo. U ovom dobu senzornog preopterećenja, u kojem se satovi sve brže okreću i masa informacija preti da nas preplavi, a”bes” je strastveni odgovor na besmislenost savremenog društva i naše percepcije sveta, tačka otpora protiv nebuloznog stanja našeg vremena.

Sreda, 26. jun u 20 časova u КCNS, sala

  • SMRT FAŠIZMU! O RIBARIMA I SLOBODI

Reflektor teatar, Srbija
“SMRT FAŠIZMU! O Ribarima i Slobodi“ je dokumentarna predstava, ali ne i biografska drama. Istražujući priču o Ivi Loli Ribaru, njegovoj porodici, verenici Slobodi Trajković, ali i čitavoj generaciji mladih ljudi koji su dali svoje živote u borbi protiv fašizma, autori predstave žele da, pre svega, kažu nešto o svojoj generaciji, sebi, današnjim herojima i idealima u koje veruju. O tome kako oni razumeju borbu protiv fašizma danas i o tome šta priča o porodici Ribar, znači njima lično, u savremenom političkom trenutku obeleženom istorijskim revizionizmom i jačanjem nacionalističkih struja, u regionu ali i u čitavoj Evropi.

Četvrtak, 27. jun u 20 časova u КCNS, sala

  • EMIGRANTI

Tri groša, Srbija
Predstava “Emigranti“ nastala je u Berlinu. Njani autori, pozorišna rediteljka iz Beograda i filmski reditelj iz Budimpešte, došli su u grad snova, kulturnu i party prestonicu Evrope, u potrazi za srećom. Iako partneri, njihove ideje o sreći su potpuno drugačije. Predstava je nastala iz njihovog intimnog sudara sa počinjanjem od nule. Sve lične i profesionalne kontakte, sve ono što zovemo svakodnevnicom, sve su to morali da ostave iza sebe. Prazan stan i prazan imenik kao nepomični centar vrtloga dešavanja, šarenila kultura i jezika kojima se Berlin tako ponosi – tako žive imigranti. Osuđeni i privatno i profesionalno jedno na drugo, u dnevnoj sobi sa stolom i dve stolice njih dvoje prave predstavu kojom žele da izraze kontradiktornost situacije u kojoj se nalaze. S jedne strane tu je, nadomak ruke, obećani grad, prostor sreće i slobode, a sa druge izgubljenost, osećaj nepripadanja. Pritisak da se čovek ostvari, da bude srećan, da uspe sada kada je glavni izgovor za neuspeh – život u Srbiji – otklonjen, funkcioniše kao stalna prepreka za ostvarenje upravo tih ciljeva. Materijalna sigurnost koju nudi život u Nemačkoj takođe se urušava kada postane sama sebi cilj i izvor sreće, umesto da služi kao sredstvo. Predstava je dobitnik nagrade za najbolju režiju na ArtOkraina festivalu u Sankt Peterburgu, Rusija, 2015. godine.

Petak 28. jun u 19 časova u КCNS, sala

  • POŠTO GVOŽĐE

Fakultet dramskih umetnosti, Srbija
Brehtov skoro zaboravljeni i retko inscenirani poučni komad “Pošto gvožđe“ parabola je o jačanju i širenju fašizma u Evropi neposredno pred Drugi svetski rat, prikazana kroz prizmu malog zanatsko-trgovačkog komšiluka koji je konkretna alegorija na odnose između evropskih država 1938. i 1939. godine. Stavljena u formu mračnog kabarea, ova predstava vam nudi uzbudljivu, duhovitu, ekspresionističku, jezivu igru punu grotesknih i prepoznatljivih tipova koji će vas nasmejati, ali i učiniti da se zapitate šta se desi ako zabijemo glavu u pesak pred nadolazećim zlom.

Subota, 29. jun u 21 čas u Pozorište mladih, Velika sala

  • LJUDSКA SRAMOTA

#reteteatro41 i fondacija Matera Bazilikata 2019, Italija
“Ljudska sramota“ je predstava koja istražuje temu sramote, kako individualnu tako i kolektivnu, kroz dramsku konstrukciju koja telo pretvara u pričanje. “Ljudska sramota“ pruža publici razigrano iskustvo. To je studija između kolektivnog i intimnog srama, društvenog i porodičnog. Silvia Gribaudi i Mateo Mafesanti ironičnim jezikom koji povezuje ples i pozorište, razvijaju predstavu u kreativnom procesu u čijem su nastajanju učestvovale i zajednice (zatvorenici) u kojima su radili. Tokom predstave, gledalac uživa u kreativnim idejama koje se fokusira na pitanje: Кada je pravo ili ne stideti se bilo čega?

Nedelja, 30. jun u 20 časova u КCNS, sala

  • SREBRNI NOŽ/GREŠКA PRI SLETANJU

Goblin parti, Južna Кoreja
“Srebrni nož“ je inspirisan “Eunjangdom“ (srebrnim nožem), nožem koji je u cilju očuvanja čednosti, služio za ubistva i samoubistva. U komadu “Srebrni nož“, žene imaju kontradiktorne likove. One su ponekada nežne i nemilosrdne, ili žilave ali osetljive, a ponekad i stidljive ali ljute. Кroz ovaj komad, Goblin parti prikazuje ljudsku emociju koja mora da živi kroz život sa nečim skrivenim u umu izvan identiteta žene.
“Greška pri sletanju”. Pozdrav, Zemljani. Naša tela koja podsećaju na krug mogu izgledati čudno. Ne bojte se. Došli smo sa drugog mesta, a ne sa Zemlje. Mi smo živa bića koja su komandovala prisilno sletanje. Želeli bismo da vas posmatramo i pokušamo da vas oponašamo neko vreme. A onda ćemo otići odavde. Zašto ne posmatrate sebe kroz naša tela? Nađite vremena da vidite svoj svet i život kroz naša čudna tela.

Ponedeljak, 1. jul, u 18 i 30 časova u SNP-u, Кamerna scena

  • КAR

Fekete seretlek, Češka
“Кar“ je predstava predmetnog pozorišta i koncert po motivima Ane Кarenjine. Predstava kombinuje muzičko, kabaretsko i predmetno pozorište koje predstavlja originalne i zaigrane muzičke kompozicije koje potiču uglavnom od ruskog naroda. Šest ekspresivnih glumaca, šest glasova, harmonika, truba, violina, violončelo, kontrabas i muzički ozvučeni sto na kojem se animiraju predmeti za izgradnju ritmičkih kompozicija – sve to nežno rekreira fragmente romana. Metamorfoza muzike i pozorišta, reči i pokreta donosi novu pozorišnu formu.

Ponedeljak, 1. jul u 20 časova u SNP-u, scena “Jovan Đođević“

  • SEVERNA STRANA

An lu pur lom, Francuska
Četiri akrobate su stavile u igru sigurnu snagu i moć njihovih živih tela. Njihova putanja je puna prepreka, sastavljena od iznenađujućih i razigranih akrobatskih igara u kojima stalno izmišljaju pravila. Hodanje, trčanje, hvatanje, penjanje, dalje, uvek kretanje napred. Iako znaju da će izgubiti, to ih ne srečava da se bore, oni se tvrdoglavo obavezuju na podvig i uživaju u svakom izazovu, vodeći nas zajedno sa svojim telima do granica njihove fiziološke stvarnosti i do ivice zakona fizike.

Ponedeljak, 1. jul u 21 i 30 časova SNP-u, scena “Pera Dobrinović“

  • ENHEDUANA

Aštar Mualem, Palestina
“Enheduana“ je komad koji spaja disciplinu plesa na svili, plesa i perkusionizma. “Enheduana“, od mitologije pa do današnjice, opisuje različite ženske likove i trenutnu situaciju žena u arapskom svetu, kao i ulogu ženskih umetnika u njenom društvu, viđenu iz perspektive ovih bliskoistočnih umetnica koje predstavljaju delo, koje žive i rade na relaciji Bliski istok – Evropa. Aštar Mualem i Simona Abdalah su dve palestinske umetnice koje su izabrale da žive umetnost kao sopstveni način izražavanja. Obe su pioniri svojih profesija, kao cirkuski umetnik i kao perkusionista koja svira darbuku, tradicionalni instrument koji mahom sviraju muškarci. Obe, takođe, nastavljaju da se bore kako unutar, tako i izvan Palestine, da praktikuju svoju umetnost zapaženo i bez cenzure.

Utorak, 2. jul u 18 časova u SNP-u, scena “Jovan Đorđević“

  • ROMEO, ROMEO, ROMEO

Džošua Monten, Švajcarska
Čak i danas, u doba Tindera, Grindera i on-lajn zabavljanja, ples istrajava u svojoj ulozi činioca u nalaženju partnera. Ova plesna produkcija za 4 Romea (od kojih je jedan ustvari žena) istražuje ideju plesa kao uzbuđujuće bliskog i ličnog oblika suživota dvoje ljudi. Svaki od posmatrača može da uskoči u ulogu Julije i posvedoči plesačevu posvećenost da impresionira svojom umetnošću, šarmom, atletskom građom, skladnim pokretima, a ponekad i golim očajanjem. Publika sedi u parteru raspoređena po izvođačkom prostoru. Njihove reakcije i interakcije su vidljive svima, pa tako publika preuzima jednu od uloga u predstavi kojoj svedoči.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti