NOVI SAD BUDUĆNOSTI: Novi mostovi, tunel i lift do tvrđave, uz Dunav stambeno naselje od 400 miliona evra

       
Ilustracija
Gradonačelnik Miloš Vučević najavio je da će Novi Sad u narednim godinama dobiti dva nova mosta preko Dunava, kao i ekskluzivno stambeno naselje na prostoru između Mosta slobode i Šodroša.
Prvi čovek Novog Sada je govoreći o mostovima, spomenuo budući most između Šodroša i Sremske Kamenice, koji predstavlja nastavak Bulevara Evrope, dok se drugi most odnosi na most između keja sa novosadske strane i Petrovaradinske tvrđave. Sa mosta bi se ulazilo u tunel, a iz tunela liftom na Tvrđavu.
“Taj most bio bi nešto potpuno novo. Koristili bi ga isključivo pešaci i biciklisti, bio bi opremljen mobilijarom, ispustom, da možete da sedite, provodite vreme na reci. Sa njega bi se direktno ulazilo na Tvrđavu, odnosno u tunel, iz tunela direktno liftom na Tvrđavu. To bi bila prava turistička atrakcija za grad, praktično bismo spojili kej sa Petrovaradinskom tvrđom. To je nešto o čemu smo do sada mogli samo da sanjamo. Mislim da ćemo tokom ove godine imati idejno rešenje. Pričali smo sa našim i svetskim arhitektama, raspisaćemo konkurs da dobijemo najbolje rešenje, da pitamo struku, eminentne stručnjake i da dobijemo najbolji most. To bi bila jedna revolucija, da napravimo pešačko biciklistički most sa direktnim ulazom u Petrovaradinsku tvrđavu” – naveo je Vučević.
Govoreći o drugom mostu, gradonačelnik je izjavio da će ove godine biti gotov idejni projekt.
“Izgradnja mosta preko Dunava i spajanje na petlju oko Sremske Kamenice i dalje na auto-put Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, predstavlja finalnu fazu obilaznice oko Novog Sada. Taj most neće biti nimalo jeftin, jer će morati ranije da se podiže, pre vodenog ogledala” – rekao je Vučević.
On je dodao da se moraju pripremiti projekti, koji će biti kandidovani i u pokrajinskoj i u republičkoj vladi, zatim, treba razgovarati sa bankama i finansijskim organizacijama, da bi se videlo ko može da pomogne, “jer Grad to neće moći sam da finansira”.
Ovi projekti koje je pomenuo gradonačelnik nisu novina i u planovima Novog Sada su već decenijama.
Posao, u vezi sa mostom preko mosta preko Dunava, u nastavku Bulevara Evrope, je pripao beogradskoj kompaniji DB inženjering, koja će posao obaviti zajedno sa MHM Projektom iz Novog Sada, beogradskim preduzećem Geom, te Gradis biroom za projektovanje i Ponting inženjerskim biroom iz Maribora, po ceni od 24,6 miliona dinara.
Ove kompanije imaju rok od 140 dana da izrade plan. Procenjena vrednost gradnje je u visini i do polovine godišnjeg budžeta Grada, odnosno oko 50 do 60 mil EUR bez pristupnih saobraćajnica.
Drugi most koji je spomenuo Vučević i koji bi sada imao i lift nakon izlaza iz tunela je, takođe, stara ideja i jedna od varijacija ideje sa žičarama i mostovima, koji bi povezali novosadski Kej sa Tvrđavom. Planovi postoje od završetka Drugog svetskog rata i odlaska vojske sa Tvrđave i svaki put su se oslanjali na gradnju mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji je sagrađen 1883. godine, po projektu Karla Baumana, kao deo pruge Budimpešta – Zemun, koji i danas vire iz reke.
Gradonačelnik Miloš Vučević je najavio i projekat izlaska Novog Sada na Dunav u delu od Mosta slobode do Šodroša, odnosno prostora gde se nalaze bivši Neimar, Brodogradilište i kasarna Rečne flotile.
“Pričamo o novim urbanističko-investicionim projektima izuzetno velike vrednosti. Moramo da iskoristimo potencijale zapuštenih lokaliteta, kao što je nekadašnje brodogradilište, gde ni posle petnaestak godina nije iskazano interesovanje za tom delatnošću. Zato treba da, poput Londona, Roterdama i drugih gradova, taj prostor iskoristimo za poslovno-stambeni kompleks, a verujem da ćemo početkom 2020. godine započeti realizaciju te investicije, vredne preko 400 mil EUR. Dakle, na ovom potezu možemo očekivati luksuzno naselje, parkove, poslovnu zonu, ali će završnu reč o tome kako najbolje urbanistički urediti ceo taj kompleks dati struka. U svakom slučaju, dobro je što neko hoće da investira pola milijarde evra u Novi Sad” – naveo je Vučević.
On je dodao da je namera Grada da se dobije pravu, modernu marinu, uređen Dunavac, kao i da vlada veliko interesovanje investitora i za poziciju gde se danas nalazi kasarna “Aleksandar Berić”, sedište Rečne flotile. On je uveren da će se postići dogovor sa Ministarstvom odbrane i Vojskom Srbije, da se nađe nova adresa za celu Prvu brigadu, pa tako i Rečnu flotilu.
Projekat o kojem je govorio Vučević je realtivno nepoznat široj javnosti i čak nije ni potpuno implementiran u gradske urbanističke planove, sem delimičnim izmenama planova Limana prošle godine, koji još čeka da dođe na Skupštinu grada na usvajanje. U osnovi radi se o gradnji stambenih kompleksa uz Dunav, a već nekoliko novosadskih građevinskih investitora je proteklih godina kupilo zemljište Brodogradilišta, Neimara i druge parcele i skoro sve osim u tom delu uz Bulevar Despota Stefana osim kasarne je u privatnom vlasništvu.
Autor: Ekapija.rs

Komentari: