Komitet za bezbednost saobraćaja najavio je da će trepćuće zeleno svetlo biti ukinuto, a semafori koji su u nadležnosti Grada Beograda reprogramirani. Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja istakao je za NS Uživo kako je odluka doneta nakon dosta istraživanja koja su pokazala da je sa aspekta bezbednosti i protočnosti bolje rešenje da nema trepćućeg zelenog svetla.

-Ako pričamo o bezbednosti, problem je zato što je trepćuće svetlo za neke signal da ubrzaju, a za neke da uspore i onda je vrlo nezgodno kad se vozač koji koči nađe ispred onog što ubrzava. Različito doživljavamo jedan isti signal i tu nastaje problem. Zbog toga, istraživanja su pokazala, postoji veći broj naletanja od pozadi na takvim raskrsnicama – objasnio je Okanović.

Anketa koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu pokazuje da 73 odsto vozača i dalje podržava trepćuće zeleno svetlo. Trepćuće zeleno se za vozače ispostavilo kao korisna informacija koja ih upozorava da će se uskoro pojaviti žuto svetlo i zabraniti prolaz kroz raskrsnicu. Nakon toga, na jednoj raskrsnici postavljene su kamere koje su 24 sata snimale tu lokaciju dok je uključeno trepćuće zeleno svetlo i kada je isključeno. Rezultati su pokazali da je zabeležen manji broj prolazaka kroz crveno svetlo, ali veći broj naletanja vozila kada je trepćuće zeleno uključeno.

– Grad Beograd je izvršio i određena istraživanja. Ta istraživanja su takođe pokazala isto ono što se pokazalo u nekim drugim državama, a to je da je i bezbednije kada nema trepćućeg i da je veća protočnost. Dakle, jasan je zaključak, bolje kada ne postoji trepćuće zeleno već klasićno zeleno, žuto, crveno – pojašnjava sagovornik.

Okanović napominje da ako kroz neku raskrsnicu tokom zelenog intervala može da prođe 15 automobila, tamo gde stavite zeleno trepćuće, više ne prolazi 15 nego 13. Dakle, mnogi vozači kad se uključi zeleno trepćuće, bez ikakvog razloga počinju da koče i na taj način usporavaju saobraćaj.

Iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističu da se ova odluka odnosi isključivo na Grad Beograd, a da li će i novosadske vozače u budućnosti zahvatiti ovakva praksa, za sada nije poznato.

S.K.

 

8 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Detelinarac
10/09/2021 10:53

Onda nema kazne za prolazak na zuto? Kako ako neko ide 50km/h, na 2 metra od semafora se promeni u zuto, kako da stane???

Boris
10/09/2021 13:12
Reply to  Detelinarac

Znas kako je to npr. reseno u Turskoj,imas zeleno i iznad recimo na mestu narandzastog ili crvenog odbrojavaju sekunde kada dodje na 0 prebacuje na narandzasto, vrlo jednostavno i mnogo bolje nego iznenada da ti prebaci na narandzasto.

Vlada
10/09/2021 20:11
Reply to  Boris

Ili da uvedu da trepće zeleno i onda znaš kad će se promeniti na narandžasto

Molim?
10/09/2021 11:49

Zuto svetlo ima isto znacenje kao trepcuce zeleno… Opet ce ga ljudi razlicito shvatati

Ljubisa
10/09/2021 11:59

Mogu da ga ukinu al nek produze narandzasto jedno 30 sek inace ce biti proletanja na cisto crveno

‍♀️
10/09/2021 16:39

“Mnogi vozači kad se uključi zeleno trepćuće, bez ikakvog razloga počinju da koče i na taj način usporavaju saobraćaj.” Sta pricate? Koliko sam puta zaustavljena zbog prolaska na trepćuće zeleno i to se tačno zna na kojim raskrsnicama zbog toga hvataju. Uz naravno objašnjenje da se eto prebacilo na žuto i to je kao i crveno, a na trepćuće sam trebala da se zaustavim. Crvena je rešavala to “crveno”. Ok je i da nema trepćućeg zelenog, ali bez izmišljanja razloga.

Gringo
10/09/2021 18:45

Najgluplja moguca odluka. Jeste li razmisljali koliko to znači kamionima. Treptuce daje dovoljno vremena da zaustavim kamion. Svaki dan vozim kiper po gradu (40 tona) i sa treptucem svetlom mogu da usporim kamion. Ako (idioti) sa malim autom ne mogu da zaustave ili prodju na treptucem, šta će biti tek sad.

ZOBS
10/09/2021 21:03

Član 142 Svetlosni saobraćajni znakovi iz člana 137. stav 1. i čl. 138. i 140. ovog zakona imaju sledeće značenje: 1) crveno svetlo – zabranjen prolaz, 2) žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka, 3) zeleno svetlo – dozvoljen prolaz, 4) istovremeno uključeno žuto i crveno svetlo – zabranjen prolaz i nagoveštaj da će se uključiti zeleno svetlo, 5) trepćuće žuto svetlo – obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću uz povećanu opreznost, 6) trepćuće zeleno svetlo – dozvoljen prolaz i nagoveštaj skorog prestanka dozvoljenog prolaza uključenjem… Učitaj još »