Ilustracija

Srbija i Kina potpisale su sporazum o izgradnji Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice koja bi smanjila saobraćaj i rasteretila urbana područja, kao i Nacionalnog parka “Fruška Gora”.

Tada je potpisan i Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu Fruškogorski koridor između Republike Srbije i kineske kompanije “China Road and Bridge Corporation” (CRBC), kao i Protokol o saradnji na projektu izgradnje Fruškogorskog koridora.

Izradu idejnog projekta dobio je Institut za puteve a.d. Beograd. Ukupna dužina ove saobraćajnice biće 47,7 kilometara i obuhvata 4 deonice.

Prva deonica podrazumeva petlju „Autoput E-75“ – Paragovo, u čijem je sklopu planirana trasa državnog puta od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75. Druga deonica obuhvataće Paragovo – početak obilaznice Rume, sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik, a deonica tri će biti petlja „Kać“ – Petrovaradin. Deonicu četiri činiće obilaznica oko Rume, navode za naš portal iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Sa gradnjom koridora trebalo bi da se počne krajem aprila, a rok za njegov završetak je 48 meseci od početka gradnje. Za izvođača radova na brzoj saobraćajnici Novi Sad – Ruma izabrana je kineska kompanija CRBC, a ugovorena vrednost radova je 606 miliona evra.

Ova trasa povezivaće Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije i sa važnim regionalnim centrima kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovo će biti i posredna veza naše države sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Najvažniji značaj izgradnje koridora biće rešenje velikog problema prolazaka preko Fruške Gore, gde dnevno prođe između 10.000 i 12.000 vozila. Ključni građevinski objekat, i svakako najteži za izgradnju kako kažu iz Ministarstva, biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži tunel u Srbiji. Time se dobija i manja zagađenost životne okoline Nacionalnog parka, njena zaštita, kao i manja zagađenost u Irigu, gde kroz centar prolaze teška teretna vozila svakodnevno.

nsuzivo.rs

17 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimir
13/03/2021 12:32

Bravooooo !!!
Svaka čast
Živela Srbija

Milan
14/03/2021 09:10
Reply to  Vladimir

Ha haa pa tunel slusamo vec 10 god tako da me otac prosle godine pitao da li sam isao tunelom za Rumu. Na osnovu propagande je mislio da je tunel odavno gotov zivela srbija

Сремац
15/03/2021 13:39
Reply to  Vladimir

Живела Српска Војводина!

zadruga simanovci
17/03/2021 23:49
Reply to  Сремац

Ziveo kineski Srem!!!

Branislava
13/03/2021 12:44

A kroz Petrovaradin i Reljkovićevu ulicu?? Kao na magistrali svaki dan bez prestanka!

Darko
13/03/2021 12:50
Slobodan gradjanin
13/03/2021 16:35

Vi sto planirate tunel kroz Fruske Goru znate li da je ona puna metana i podzemnih voda.

Rsv
13/03/2021 19:52

A ne nego cekaju vas da ih savetujete… Politicari su nepismeni a gradjevinci, inzinjeri i geolozi nisu. Nemojte to da mesate

Piki
13/03/2021 18:34

Ma patka.

Braca
13/03/2021 20:11

Mozda ce tim putem vozila levitirati(lebdeti) kad kosta dvanaest i kusur miliona evra po kilometru?

M I L T O N
13/03/2021 22:51

DA DOŽIVIM DA IZ KAĆA ODEM U VRDNIK NA KUPANJE ZA 30—40 MIN. PA POLAKO MOGU DA SPREMAM PRTLJAG ZA “””PUTOVANJE”””???

Dača
14/03/2021 07:43

Sta da se radi ako samo neka bude toliko vozila ali koliko svaki dan idu naftni derivati gore mislim da ce slabo zaraditi od putarine. P. S. Izuzev ako svi budemo vozili vozila na baterije mada do tada ce i struja biti skuplja mnogo, mnogo vise

Bradilko
14/03/2021 08:02

Znači, mi koji smo rođeni u prošlom veku ovu saobraćajnicu nećemo doživeti. Ali zato braća Kinezi trljaju ruke. Mi smo im sada kao evropska Šri Lanka.

jel moze sporije i skuplje
15/03/2021 00:14

4 godine za 40ak kilometara od kojih je pola vec tu (2 trake do Fruske gore, 2 trake od Iriga do Rume, 2 trake obilaznice oko Rume)

Сремац
15/03/2021 13:41

Како другачије објаснити толику лову, да остане и у џепу мало…мало више

Борис
16/03/2021 15:50
Reply to  Сремац

Све кошта. Мерцедес Б180 стар 14 година 4000€. То није пуно? А пут је пуно.
Без путева као без очију. Нека кошта.

Gradjanin
16/03/2021 15:18

Mene vise interesuje od koga je kupljena zemlja kuda prolazi koridor. Tu bi bilo malko posla za tuzilastvo lad bi ga bilo.