Srbija i Kina potpisale su sporazum o izgradnji Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice koja bi smanjila saobraćaj i rasteretila urbana područja, kao i Nacionalnog parka “Fruška Gora”.
Tada je potpisan i Memorandum o razumevanju o saradnji na projektu Fruškogorski koridor između Republike Srbije i kineske kompanije “China Road and Bridge Corporation” (CRBC), kao i Protokol o saradnji na projektu izgradnje Fruškogorskog koridora.
Izradu idejnog projekta dobio je Institut za puteve a.d. Beograd. Ukupna dužina ove saobraćajnice biće 47,7 kilometara i obuhvata 4 deonice.
Prva deonica podrazumeva petlju „Autoput E-75“ – Paragovo, u čijem je sklopu planirana trasa državnog puta od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75. Druga deonica obuhvataće Paragovo – početak obilaznice Rume, sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik, a deonica tri će biti petlja „Kać“ – Petrovaradin. Deonicu četiri činiće obilaznica oko Rume, navode za naš portal iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Sa gradnjom koridora trebalo bi da se počne krajem aprila, a rok za njegov završetak je 48 meseci od početka gradnje. Za izvođača radova na brzoj saobraćajnici Novi Sad – Ruma izabrana je kineska kompanija CRBC, a ugovorena vrednost radova je 606 miliona evra.
Ova trasa povezivaće Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije i sa važnim regionalnim centrima kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovo će biti i posredna veza naše države sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
Najvažniji značaj izgradnje koridora biće rešenje velikog problema prolazaka preko Fruške Gore, gde dnevno prođe između 10.000 i 12.000 vozila. Ključni građevinski objekat, i svakako najteži za izgradnju kako kažu iz Ministarstva, biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara, koji će biti najduži tunel u Srbiji. Time se dobija i manja zagađenost životne okoline Nacionalnog parka, njena zaštita, kao i manja zagađenost u Irigu, gde kroz centar prolaze teška teretna vozila svakodnevno.
nsuzivo.rs
Bravooooo !!!
Svaka čast
Živela Srbija
Ha haa pa tunel slusamo vec 10 god tako da me otac prosle godine pitao da li sam isao tunelom za Rumu. Na osnovu propagande je mislio da je tunel odavno gotov zivela srbija
Живела Српска Војводина!
Ziveo kineski Srem!!!
A kroz Petrovaradin i Reljkovićevu ulicu?? Kao na magistrali svaki dan bez prestanka!
https://youtu.be/_tA842QdmSY
Vi sto planirate tunel kroz Fruske Goru znate li da je ona puna metana i podzemnih voda.
A ne nego cekaju vas da ih savetujete… Politicari su nepismeni a gradjevinci, inzinjeri i geolozi nisu. Nemojte to da mesate
Ma patka.
Mozda ce tim putem vozila levitirati(lebdeti) kad kosta dvanaest i kusur miliona evra po kilometru?
DA DOŽIVIM DA IZ KAĆA ODEM U VRDNIK NA KUPANJE ZA 30—40 MIN. PA POLAKO MOGU DA SPREMAM PRTLJAG ZA “””PUTOVANJE”””???
Sta da se radi ako samo neka bude toliko vozila ali koliko svaki dan idu naftni derivati gore mislim da ce slabo zaraditi od putarine. P. S. Izuzev ako svi budemo vozili vozila na baterije mada do tada ce i struja biti skuplja mnogo, mnogo vise
Znači, mi koji smo rođeni u prošlom veku ovu saobraćajnicu nećemo doživeti. Ali zato braća Kinezi trljaju ruke. Mi smo im sada kao evropska Šri Lanka.
4 godine za 40ak kilometara od kojih je pola vec tu (2 trake do Fruske gore, 2 trake od Iriga do Rume, 2 trake obilaznice oko Rume)
Како другачије објаснити толику лову, да остане и у џепу мало…мало више
Све кошта. Мерцедес Б180 стар 14 година 4000€. То није пуно? А пут је пуно.
Без путева као без очију. Нека кошта.
Mene vise interesuje od koga je kupljena zemlja kuda prolazi koridor. Tu bi bilo malko posla za tuzilastvo lad bi ga bilo.