Претрага
Претрага
Close this search box.

Zaštita vodomera tokom zimske sezone

Pred nama je nova zimska sezona i pravo je vreme da naši korisnici zaštitite merne uređaje od smrzavanja. Da bi se vodomeri i unutrašnje instalacije sačuvali tokom niskih temperatura, veoma je važno da budu izolovani na adekvatan način.

Praksa iz prethodnih godina pokazuje da se veliki broj vodomera nalazi u spremištima koja nisu odgovarajuća. Potrošači su u obavezi da brinu o svojim unutrašnjim instalacijama i da se staraju da vodomerno okno bude čisto i zaštićeno od smrzavanja i mehaničkih oštećenja, kao i da vodomer bude dostupan za održavanje i očitavanje.

Do smrzavanja vodomera dolazi u slučajevima kada nisu propisno smešteni u odgovarajućim spremištima, naročito u podrumima bez prozora. Takođe, nije redak slučaj da dođe do smrzavanja i pucanja unutrašnjih instalacija u objektima koji se tokom zime ređe koriste pa je i utrošak vode manji. U takvim okolnostima predlažemo da se vodomeri utople, kao i da se ispusti voda iz instalacija u objektima gde se ne stanuje tokom zime, kao i u prostorijama koje se tokom zime ne greju (podrumi, garaže, potkrovlja) te da se na taj način vodomeri zaštite od moguće štete koja nastaje smrzavanjem. Posebno apelujemo na vlasnike vikendica, budući da se u takvim objektima tokom zime ređe boravi.

Ukoliko je vodomer postavljen plitko, tada je potrebno postaviti neki termoizolacioni materijal preko njega, kao što su daske, stiropor ili slama. Molimo potrošače da vodomere ne zavijaju u krpe, jer to ne predstavlja dovoljnu zaštitu kada su niske temperature.

Potrošači koji imaju propisno izgrađena vodomerna okna ne treba da strahuju od smrzavanja vodomera jer su vodomeri u tako izgrađenim oknima ispod zone smrzavanja i, ukoliko je vodomerno okno poklopljeno, ne postoji opasnost od oštećenja.

Apelujemo na građane da na vreme provere svoje unutrašnje instalacije i merne uređaje i time preduprede eventualne troškove uzrokovane pucanjem istih. Sve uočene kvarove na vodomeru građani mogu da prijave našem Кontakt centru, besplatnim pozivom na broj 0800/333-021. Uočene kvarove na unutrašnjim instalacijama potrošači su obavezni da samostalno otklone.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti