Претрага
Претрага
Close this search box.

Završen generalni projekat za četvrti most u Novom Sadu vredan 127 miliona evra

Za budući četvrti novosadski most, koji će Dunav premostiti uzvodno od postojeća tri i biti sastavni deo zapadne obilaznice grada, završen je ovih dana generalni projekat posle čega sledi nastavak neophodne procedure do dobijanja građevinske dozvole i početka gradnje.

Izgradnja novog drumskog mosta preko Dunava u Novom Sadu slovi u planovima razvoja grada kao jedan od prioritetnih projekata, od nacionalnog značaja. Planirana vrednost mosta sa obilaznicom oko Novog Sada, kako je zvanični naziv tog projekta, iznosi 15 milijardi dinara. Ranije je najavljeno da će tu kapitalnu investiciju zajednički realizovati Republika, Pokrajina i Grad Novi Sad.

“Taj most biće od izuzetnog značaja jer će, u prvom redu, rasteretiti sve gušći saobraćaj u gradu i posebno rešiti problem gužvi u “špicevima” na Mostu slobode i u bulevarima. Uz to, predstavljaće funkcionalnu vezu koja će, preko Bulevara Evrope, povezati auto-put E-75 sa budućim Fruškogorskim koridorom, a preko njega sa auto-putem Beograd – Šid i putnim pravcima ka jugu Srbije i Republici Srpskoj odnosno BiH”, kaže za Novosti Dušan Miladinović, direktor JP Urbanizam Zavoda za urbanizam.

Miladinović napominje da je neophodnost realizacije tog projekta potvrdila i stručna Studija saobraćaja koju je preduzeće naručilo tim povodom. Dužinom od gotovo 2,4 kilometra novi most, čiji će se veći deo “protezati” preko kopna, biće najduži novosadski i jedan od najdužih na čitavom toku Dunava.

Na gradskoj strani počinjaće praktično od kružnog toka kod Bulevara Evrope i Bulevara patrijarha Pavla, pa će preko Ribarskog ostrva izaći na desnu obalu, na obilaznicu kod Sremske Kamenice, gde se nastavlja na saobraćajnicu prema Rumi a zapadnim pravcem prema Beočinu i hrvatskoj granici.

“Generalnim projektom predviđena je betonska konstrukcija, a moguće je da njegovom daljom razradom neki delovi budu i metalni. Poprečni presek mosta je “promenjiv” jer su iznad reke predviđene samo kolske saobraćajnice, a na drugim delovima imaće sa obe strane biciklističke i pešačke staze”, precizira Miladinović.

Dodatna razrada i dizajna mosta doprineće ne samo njegovom, nego i atraktivnijem izgledu čitavog grada, pogotovo ako se posmatra sa sremske strane, odnosno sa fruškogorskog prilaza, navode Novosti.

Planirano je da u narednom periodu u Novom Sadu bude izgrađen još jedan drumski most, nizvodno od postojećih, koji će biti u produžetku istočnog kraka budućeg drumskog Fruškogorskog koridora. Pripremljen je takođe i projekat za novi novosadski pešačko-biciklistički most koji bi bio praktično “nadograđen” na stubove nekadašnjeg železničkog mosta cara Franje Josifa, koji vire iz Dunava još od Drugog svetskog rata.

Tako bi Novi Sad, uz postojeća tri, u narednom periodu trebalo da dobije još toliko novih prelaza preko Dunava.

Izvor: Novosti/ekapija.com

Tagovi:

2 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
MJohn
02.06.2020 16:10

Gradi se most na 1 km uzvodno od Mosta slobode, a od Backe Palanke do Novog Sada nema ni jedan most. Gde je tu logika. Most je trebao da bude izmedju Futoga i Begeca i da rastereti saobracaj u gradu. Ovako ce sav saobracaj od Backe Palanke ulaziti u grad.

Gost
HerD
04.06.2020 11:41
Odgovori  MJohn

Briga je njih gde ce da bude. Bitno je da ce razni da napune dzepove od novca projekta, kao i za svaki u ovoj drzavi.

Povezane vesti