Evropska komisija izdala precizne mere za putovanja u Evropu

       
Foto: Time Magazine

Evropska komisija otkrila je niz mera čija je svrha da osigura sigurno putovanje širom kontinenta.

  •  Putnici će se podsticati da preko interneta kupuju karte, rezervišu mesta i obave ček-in.
  • Putnici treba da nose zaštitne maske, posebno tamo gde se ne mogu sve vreme u potpunosti poštovati mere fizičke distance. Maske ne moraju biti medicinske.
  • Fizičku distancu treba osigurati na sigurnosnim pregledima i punktovima na kojima se predaje i uzima prtljag.
  • Treba uspostaviti posebne trake kako bi se odvojili putnici u lukama, aerodromima, na železničkim stanicama, autobuskim stanicama, trajektnim pristaništima i stajalištima gradskog javnog prevoza.
  • Treba ukloniti klupe, stolove i sve ono što ohrabruje okupljanja ili ih postaviti tako kako bi se osiguralo održavanje fizičkog razmaka.
  • U autobusima, vozovima ili trajektima može biti dopušteno manje putnika, a putnici koji ne žive u istom domaćinstvu mogu biti odvojeni.
  •  Osoblje treba da ima odgovarajuću zaštitnu opremu.
  •  Trebaju biti dostupna sredstva za dezinfekciju, a vozila treba redovno čistiti i dezinfikovati.
  •  Hrana, piće i druga roba možda se više neće prodavati u prevoznim sredstvima.
  • Duty-free prodavnice i druge prodavnice treba kontrolisati kretanje putnika pomoću podnih oznaka i ograničiti broj kupaca, pojačati čišćenje i postaviti zaštitne pregrade na blagajni kako bi se fizički odvojili kupci od prodavača.
  • Mobilne aplikacije s merama praćenja i upozoravanja zbog dolaska u kontakt sa zaraženim mogu se koristiti na dobrovoljnoj osnovi.
  • AVIO SAOBRAĆAJ:

    * Treba pojačati ventilaciju vazduha, filtriranjem poput onog u bolnicama.

    * Kretanje u avionu treba ograničiti, smanjiti interakciju s posadom.

    * Upravljanje protokom putnika: raniji dolazak putnika na aerodrom, korišćenje elektronskog ček-ina ili njegovo obavljanje na automatima; smanjenje kontakta prilikom predaje prtljaga, sigurnosnog pregleda i provere dokumenata, ukrcavanja i tokom podizanja prtljaga.

    * Prednaručivanje usluga i obroka treba obaviti, kada je moguće, u vreme rezervacije.

    DRUMSKI PREVOZ:

    * Na terminalima, mestima za odmor uzduž autoputa, parkiralištima, benzinskim pumpama treba održavati visok nivo higijene.

    * Na stanicama treba upravljati protokom putnika.

    * Tamo gde se ne mogu osigurati odgovarajući nivoi javnog zdravlja, treba razmotriti zatvaranje.

    AUTOBUSI I MINIBUSEVI:

    * Treba da se koriste zadnja vrata za ulazak putnika, a provetravanje se vrši otvaranjem prozora umesto uključivanjem klimatizacije.

    * Sedenje treba organizovati tako da porodice sede zajedno kada je to moguće, dok ljudi koji ne putuju zajedno treba da sede odvojeno.

    * U minibusevima putnici ne bi smeli da sede pored vozača ako nije moguća fizička odvojenost.

    * Ako je moguće, putnici sami treba da brinu o svom prtljagu.

  • ŽELEZNICA:

    * Učestalost i kapacitet vozova treba pojačati, ako je potrebno smanjiti putnike.

    * Železnički prevoznici treba da uvedu obaveznu rezervaciju sedišta u međugradskim i regionalnim vozovima.

    * Na kratkim putovanjima putnici treba između sebe da ostave prazna sedišta, osim onih iz istih domaćinstava.

    * Železnički prevoznici treba da koriste sisteme brojanja putnika, posebno u prigradskim vozovima radi upravljanja kapacitetom.

    * Treba upravljati protokom putnika na stanicama ako se ne mogu osigurati odgovarajući nivoi javnog zdravlja.

    * Treba ohrabrivati putovanja u vremena kada nije najveća gužva uvođenjem podsticaja poput prilagođavanja cena ili fleksibilnim radnim vremenom kako bi se izbegle velike gomile putnika.

    Autor: nsuzivo.rs

Komentari: