Претрага
Претрага
Close this search box.

Mladi u Kini više vole mačiće od beba – Pandemija je imala veliku ulogu u rastu ove privredne delatnosti

Foto: Culture Trip

Očekuje se da će industrija kućnih ljubimaca u drugoj ekonomiji sveta do 2025. godine dostići obim od 811 milijardi juana (116 milijardi dolara)

Sve veći broj mladih Kineza koji pripadaju takozvanoj generaciji Z, rođenih posle 1996. godine, pre se odlučuju da odgajaju pre „bebe sa krznom“ nego decu, piše „Saut Čajna morning post“.

Broj jednočlanih domaćinstava u Kini je već dostigla 25 odsto i potražnja za kućnim ljubimcima kao porodičnim pratiocima enormno je porasla pokazuje studija konsultantske agencije „Dilojt“ o industriji hrane za kućne ljubimce u drugoj po veličini ekonomiji na svetu.

Broj pasa i mačaka kao kućnih ljubimaca u Kini brzo se približava broju od 200 miliona, nakon što je njihov broj skočio sa 12 odsto u 2012. na 25 procenata u 2021, navodi „Dilojt“. U toj populaciji krznenih članova domaćinstva, mačke više osvajaju srca mladih Kineza. Prema navodima ovog izveštaja kineska domaćinstva imaju 96 miliona mačaka i 92 miliona pasa.

Foto: Cesar’s Way

Prema predviđanjima „Medija risrč“ industrija kućnih ljubimac bi trebalo da do 2025. godine dostigne obim od čak 811 milijardi juana (116 milijardi dolara).

„Izmenjeni pogledi na strukturu porodice i povećanje broja samaca su veliki motivi za mlađe generacije da se okrenu kućnim ljubimcima“, rekla je Kristal Vang, vođa finansijskog savetovanja u „Dilojtovom“ sektoru za potrošačke proizvode i maloprodaju u Kini.

Pandemija je takođe imala ulogu u rastu ove privredne delatnosti od uzgoja pasa i mačaka do proizvodnje hrane i opreme za ljubimce. Potreba za društvom i emocionalnom podrškom dovela je do povećanja usvajanja kućnih ljubimaca, koji se sve više ne doživljavaju kao životinje, već kao pratioci, članovi porodice, pa čak i deca, dodao je Vang. Kako piše honkoški dnevnik više od polovine vlasnika kućnih ljubimaca kaže da im oni pomažu da se oslobode stresa i smanje negativne emocije.

„Mlađe generacije imaju tendenciju da više favorizuju mačke, jer psi zahtevaju veću odgovornosti i više druženja“, objašnjava Vang. Kako novi vlasnici kućnih ljubimaca koji pripadaju generaciji Z uglavnom žive u žive u gradu pre se odlučuju za mačke, jer su za razliku od pasa nezavisnija stvorenja. Budući da ne moraju da ih izvode u šetnju lakše im je da se brinu o njima.

politika

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti