Od ideje u studentskoj sobi do globalne dominacije: Facebook danas puni 21 godinu!

Facebook je u početku bio osmišljen kao ekskluzivna platforma za povezivanje studenata Harvarda

Četvrtog februara 2004. godine svet je postao svedok početka digitalne revolucije u načinu na koji komuniciramo. Tog dana, Mark Zakerberg, tada student Harvarda, lansirao je društvenu mrežu pod nazivom The Facebook, nesvesno započevši eru društvenih medija kakve danas poznajemo.

Početak kao univerzitetska mreža

Facebook je u početku bio osmišljen kao ekskluzivna platforma za povezivanje studenata Harvarda. Međutim, ideja je brzo postala viralna među studentima drugih prestižnih američkih univerziteta, poput Jejla i Stenforda. Ubrzo nakon toga, mreža je otvorena za širu javnost, što je označilo početak njenog vrtoglavog rasta.

Ekspanzija i uticaj

Već do kraja 2004. godine, Facebook je imao preko milion korisnika, a samo dve godine kasnije postao je globalna platforma dostupna svima. Njegov uspon nije prošao neopaženo – veliki investitori, uključujući i tadašnjeg vlasnika PayPala, Pitera Tila, prepoznali su njegov potencijal i uložili milione dolara u razvoj kompanije.

Sa širenjem mreže, promenila se i digitalna kultura. Ljudi su počeli da dele svoje misli, slike, video-snimke i događaje u realnom vremenu, dok su kompanije prepoznale moć društvenih mreža kao platformi za oglašavanje. Facebook je postao ne samo društveni fenomen, već i moćan alat u oblasti marketinga, politike i novinarstva.

Foto: Pexels.com

Era digitalnog povezivanja i kontroverzi

Iako je Facebook doneo revoluciju u način na koji ljudi komuniciraju, nije prošao bez kontroverzi. Problemi sa privatnošću korisnika, manipulacija algoritmima i politički uticaj na izbore postali su sastavni deo njegove istorije.

Međutim, uprkos kritikama, Facebook je nastavio da raste i transformiše se. Danas, pod imenom Meta, kompanija Zakerberga upravlja ne samo Facebookom, već i Instagramom, WhatsAppom i nizom drugih digitalnih platformi, oblikujući budućnost virtuelne komunikacije kroz projekte poput metaverzuma.

Dve decenije kasnije – uticaj na svet

Dvadeset godina nakon osnivanja, Facebook je i dalje jedna od najdominantnijih digitalnih platformi na svetu, sa više od tri milijarde aktivnih korisnika. Njegov uticaj na društvo, ekonomiju i politiku neosporan je – promenio je način na koji se ljudi informišu, povezuju i organizuju.

Bez obzira na izazove s kojima se suočava, jedna stvar je sigurna: na današnji dan 2004. godine, Mark Zakerberg nije samo osnovao društvenu mrežu – stvorio je novi način života u digitalnom svetu.

24sedam.rs

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najčitanije

Podelite članak:

Pretplata na obaveštenja

Još ovakvih vesti
slični sadržaji

Tornado u Severnoj Dakoti ubio troje ljudi, oluja ostavila pustoš na srednjem zapadu

Tornado koji je prošao kroz ruralni grad u Severnoj...

Grčku pogodio zemljotres od 4,8 stepeni blizu Zakintosa i Kefalonije

Zemljotres jačine 4,8 stepeni po Rihterovoj skali pogodio je...

U padu balona na vruć vazduh u Brazilu poginulo najmanje osmoro ljudi

Najmanje osmoro ljudi poginulo je nakon što se balon...