Danas je uz prisustvo predsednika Srbije Aleksandra Vučića i potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva Zorana Mihajlović otvorena leva strana tunela “Brančić”, na deonici Koridora 11 Lajkovac – Ljig.
Vučić je najavio da će narod tog dela Srbije odlučiti kako će se zvati taj auto-put.
Vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara, a podizvođač na deonici Lajkovac – Ljig i na tunelu je domaća firma Energoprojekt-Niskogradnja.
Desna tunelska cev probijena je 8. avgusta 2017. godine.
Probijanjem i leve cevi završava se deo radova čije je napredovanje bilo otežano zbog izuzetno nepovoljnih geoloških uslova.
Pripremni radovi su počeli 8. januara 2015. godine, a iskop tunela 15. januara 2015. Na gradnji tunela radi se u tri smene, 24 sata dnevno i angažovano je ukupno 280 radnika, uključujući i ljude u radionicama.
Deonica Lajkovac – Ljig duga je 24 kilometra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija “Shandong Hi-speed Group”. Na toj deonici biće izgrađeno ukupno 16 mostovskih konstrukcija i petlja Ljig.
Na trasi te deonice biće izmešteno 10 lokalnih puteva, izgrađeno 24 cevastih i kutijastih propusta, kao i osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 metara kubnih betona.
Takođe, biće izmešteno i regulisano osam postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase. Projektovani su i zidovi za zaštitu od buke i jedno odmorište.
Ista kineska kompanija gradi i deonicu Obrenovac- Ub dužine 26,23 km. Na toj deonici je predviđena izgradnja 14 mostovskih konstrukcija i petlje Ub.
Na deonici Obrenovac – Ub predviđeno je izmeštanje 11 lokalnih puteva, izgradnja 16 cevastih i kutijastih propusta, kao i izgradnja osam potpornih zidova u koje se ugrađuje oko 4.000 kubika betona. Takođe je predviđeno izmeštanje i regulacija 17 postojećih rečnih vodotokova na velikom delu trase. Ta deonica će na trasi imati zidove za zaštitu od buke i jedno odmorište.
izvor: Tanjug