Međunarodni sajam turizma u Beogradu od 20. do 23. februara, Italija zemlja partner

Na Beogradskom sajmu, od 20. do 23. februara biće održan 46. Međunarodni sajam turizma na kojem će se predstaviti više od 400 domaćih i stranih izlagača, a zemlja partner ove manifestacije je Italija.

Slogan ove najveće turističke manifestacije u jugoistočnoj Evropi ove godine je „Jedna karta, bezbroj svetova“. Kako je rečeno na konferenciji za novinare, na Sajmu turizma će se predstaviti turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije i međunarodni tur-operatori. Na sajmu će se, pored zemalja koje tradicionalno izlažu, po prvi put predstaviti i Venecuela, Panama, Ekvador i Estonija, a ponovo se kao izlagači vraćaju Kipar i Severna Makedonija. Koordinator 46. Međunarodnog sajma turizma Dragan Zečević, rekao je da se očekuje da će ovogodišnji sajam posetiti veliki broj posetilaca, podsećajući da je ta manifestacija 2024. zabeležila rast izlagača za 20 odsto u odnosu na prethodne godine.

On je naveo i da je Svetska turistička organizacija UN, objavila da se Srbija nalazi među pet odsto zemalja u svetu koje su zabeležile najveći turistički promet. Ambasador Italije u Beogradu Luka Gori kazao je da je posebno srećan što je njegova zemlja ove godine zemlja partner Sajma turizma ističući da se na tom projektu radilo duže vreme, ali da je sada konkretizovan. On je dodao i da se Italijanski turisti dosta interesuju za Srbiju i obrnuto. Naveo je i da će na ovogodišnjem Sajmu turizma u Beogradu Italija organizovati nekoliko velikih događaja među kojima je predstavljanje programa Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije pod nazivom „Turizam korena“, koji je posvećen Italijanima koji žive u inostranstvu.

Gori je naglasio da taj program može posebno da bude interesantan i Srbiji, jer i ona ima brojnu dijasporu. Ambasador Italije je najavio i da se očekuje da se uskoro uspostavi i direktan let između Srbije i Sardinije. Gori je izneo i podatak da Italija zemlja koja ima najveći broj lokaliteta koji su uvršteni na listi svetske baštine i njihov broj je 60. Vršilac dužnosti pomoćnika ministra turizma i omladine Srbije Višnja Rakić rekla je da Srbija može mnogo toga da ponudi turistima, jer smo mi zemlja sa bogatom turističkom ponudom, ali da moramo da je promovišemo. Ona je naglasila i da Italija koja će ove godine biti zemlja partner može da se pohvali turizmom, dodajući da naši turisti vole da idu u tu zemlju, ali i obrnuto, odnosno da Italijani vole ovde da dođu, ali i da nam se vrate. „Turizam je privredna grana koja mnogo nudi, ali i koja vraća uloženi novac“, rekla je Rakić. Vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije Beograda (TOB) Miodrag Popović rekao je da će ta organizacija ove godine posebnu pažnju pokloniti promociji kulturnog turizma, jer je kako je istakao to segment turizma koji će se u godinama koje dolaze posebno biti važan, a koji nije baš dovoljno istražen.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Kako je istakao u fokusu promocije TOB-a biće nastupajuća specijalizovana izložba Ekspo 2027, kojoj će Beograd biti domaćin. Na konferenciji je rečeno i da će posetiocima sajma biti ponuđen veliki broj popularnih, atraktivnih i egzotičnih svetskih destinacija sa autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima. Posetioci će u halama 1, 1a, 2a, 2c i 4 Beogradskog sajma moći da se informišu o putnim aranžmanima, smeštaju, avio-kartama, kulturnom nasleđu, turističkim atrakcijama i svim relevantnim informacijama za buduća putovanja koja mogu isplanirati već na sajmu. Svim učesnicima će biti dostupan i B2B portal namenjen za registraciju kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca. Turistička organizacija Srbije (TOS) kako je najavljeno na ovogodišnjem Sajmu turizma predstaviće se u hali 4 pod sloganom „Srbija. Doživi!“. Tokom Sajma turizma tradicionalno će biti održan i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „Horeca-oprema“ pod sloganom „Poslužite se“.

Taj veliki događaj, kako je istaknuto pruža pregled celokupne turističko-ugostiteljske privrede i otvora nove perspektive u razvoju turističkog biznisa, a ove godine akcenat će biti na domaćim izlagačima, uz prisustvo relevantnih inostranih predstavnika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije. Ovaj sajam uključuje poslastičarski i pekarski program, opremu za bankete, pakovanje hrane, radnu odeću i obuću, posteljine i drugo. Radno vreme Sajma turizma 20. i 22. februara biće od 10 do 19 časova, a 23. februara od 10 do 18 časova.

Cena pojedinačne ulaznice biće 700 dinara, grupne (minimum osam osoba) 500 dinara, a poslovne ulaznice 3.500 dinara, dok će se parking za automobile po satu plaćati 200 dinara. Na konferenciji je najavljeno da je počela sa radom i nova aplikacija „Belgrade Fair“ koja povezuje izlagače i posetioce sajma.

tanjug

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najčitanije

Podelite članak:

Pretplata na obaveštenja

Još ovakvih vesti
slični sadržaji

Predstavništvo Srpske Vidovdan obeležava u Beogradu

Predstavništvo Republike Srpske u Srbiji organizovaće u Beogradu obeležavanje...

Otvaranje letnje sezone na Kopaoniku 26. juna 2025.

Skijališta Srbije vas pozivaju na otvaranje letnje sezone na...

OSMACI DANAS POLAŽU TEST IZ MATEMATIKE! Ne zaboravite da ponesete ovu stvar sa sobom

Učenci osmog razreda širom Srbije danas će polagati završni test iz matematike, što...