Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila

       

Novi pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupa na snagu 5. jula, pa neispravna vozila više neće moći da produže registraciju tako lako kao ranije, pre svega jer počinju obavezno fotografisanje vozila iz više uglova i rigoroznije kontrole ispravnosti.

Gledanje kroz prste vlasnicima i registracija automobila koji se nije pojavio na liniji za tehnički pregled za koji dan odlaze u istoriju. Vozače umesto toga očekuje tehnički pregled u trajanju od najmanje pola sata za putničko vozilo, a potom i fotografisanje vozila (pet fotografija), uz naznačeno mesto i vreme fotografisanja. Postoje i neispravnosti zbog kojih vozila neće moći da prođu pregled.

Činjenice

Izduvni gasovi za sada neće uticati na tehnički pregled, odnosno ako se utvrdi da su parametri iznad dozvoljenih, građani će o tome biti upozoreni

Vozila bez katalizatora, kao i dizelaši sa softverski onesposobljenim DPF filterima moći će da se registruju najkasnije do 5. jula 2021. godine.

Neispravnosti zbog kojih vozilo neće proći tehnički

Prljavo vozilo

Neispravni brisači

Nečitljiv broj motora

Pukotina na vetrobranskom staklu

Neispravan uređaj za zaustavljanje

Vidno mehaničko oštećenje šasije

Neispravni svetlosnosignalni uređaji

Nekompletna obavezna oprema u vozilu

Oštećena identifikaciona pločica na vozilu

Vlasnik ne poseduje važeće uverenje o prepravci vozila

Izduvani ili usled starosti oštećeni pneumatici sa dubinom šare manjom od fabrički dozvoljene, označene TWI oznakom na samom pneumatiku

“Proveru neće proći vozila čiji su pneumatici ispucali ili nemaju dovoljnu dubinu šare, kao ni ona čije je vetrobransko staklo puklo i pukotina ima tendenciju daljeg širenja. Obavezna oprema u vozilu mora biti kompletna, ali je najvažnije da uređaji za upravljanje ili zaustavljanje budu potpuno ispravni. Ukoliko vlasnik ne poseduje važeće uverenje o prepravci vozila za naknadno ugrađena ksenon svetla, folije za zatamnjivanje stakala, zamenu motora, ugrađen plinski uređaj, kuku za vuču ili tehnograf, tehnički pregled mu neće overiti tehničku ispravnost”, rekli su u jednom ovlašćenom servisu.

Izduvani ili usled starosti oštećeni pneumatici sa dubinom šare manjom od fabrički dozvoljene, označene TWI oznakom na samom pneumatiku

Pored toga, kako su iz MUP-u objasnili za „Sat plus“ vozači nikako ne bi trebalo da veruju onima koji im ponude mogućnost da dobiju registracioni list i produže registraciju, a da uopšte ne odvezu automobile na tehnički.

“Uglavnom se u tim slučajevima falsifikuju registracioni list i uplatnice, a ako se to utvrdi, registracija će biti poništena, a vlasnik vozila ne samo da će morati ponovo da plati sve propisane dažbine već će biti i saslušan zbog pokušaja prevare”, navode oni.

Iz MUP-a upozoravaju i da tehnički pregled neće moći da se obavi ukoliko je identifikaciona pločica oštećena ili izbledela. Radi se o maloj plastičnoj ili metalnoj pločici koja se najčešće nalazi ispod haube, a kod pojedinih automobila na desnom stubu u kabini, na kojoj se nalaze osnovni podaci o vozilu, kao što su broj šasije, najveća dozvoljena masa i slično.

Važno je da kontrolor može sve podatke jasno da pročita, jer ukoliko neke od tih podataka ne može jasno da vidi, uputiće vlasnika takvog vozila da se obrati ovlašćenom predstavniku proizvođača te marke, gde može dobiti novu identifikacionu pločicu.

Izvor: Kurir

1
Komentari:

1 Komentara
0 Replika
0 Pratioci
 
Najviše reakcija
Najposećenija diskusija
1 Autori komentara
najnoviji najstariji najviše glasova
Srdjan

Naravno da je trebalo doneti novi pravilnik o tehnickom pregledu, ali da li su izabrali pravo vreme da se donese ovakva odluka? Sticem utisak kao da zivim u drzavi u kojoj je prosecna plata 900 eura,u kojoj ne postoji procenat od 70% radno sposobnih koji rade na radnim mestima za minimalnu zaradu, pa je trebalo da se poboljsa kontrola tehnickog pregleda vozila. Posto je standard zivota podignut na vrlo dobar nivo pa su ovakve banalije ostale da se urede. Izgleda da onaj ko je pisao ovakve uredbe zivi bas u toj drzavi u kojoj je prosecna plata 900 eura stopa… Učitaj još »