PREVARA: Agencija ostavila putnike u inostranstvu bez smeštaja i prevoza

       

Prethodni praznici preseli su jednoj grupi putnika koja je opet bila žrtva nesavesnih  vlasnika agencija koji se predstavljaju kao turističke.

Uoči nove godine,”planuli” su aranžmani koji su podrazumevali ponudu u kojoj putnici idu preko agencije ili uplate kombinovani aranžman. Međutim, konkretno, prigovor potrošača koji je stigao Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS) odnosio se na aranžman koji su putnici uplatili pred Novu godinu a kojim je trebalo da obilaze dva, tri grada u Evropi, uz jedno noćenje.

Oni su, naime, stigli do prvog grada autobusom iz Beograda, međutim, kad je trebalo, posle dogovorenog obilaska tog mesta, da nastave dalje – autobus se nije pojavio na dogovorenoj lokaciji!

– Jedna agencija je prevarila veliki broj građana, reklamirali su jedne uslove, na primer, da je put besplatan, da nema troškova puta, međutim, kada su se pojavili na dogovoreno mesto, čekalo ih je “iznenađenje” – autobus se nije pojavio – kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić iz NOPS:

Prema njegovim rečima, putnici su ostali zarobljeni na stajalištima, uzalud čekajući autobus, i nisu mogli da se vrate do početnog mesta ili do kuće. Oni su u potpunosti uplatili aranžman i očekivali su da će biti realizovan, odnosno, da će biti uredno smešteni.

Putnici su morali da se dovijaju za povratak na razne načine, pa su se za Beograd vraćali ko se kako snašao.

Kako je došlo do prevare i kako da se zaštitite?
Ispostavilo se da su putnici uplatili novac na privatni račun vlasnika agencije. Međutim, dotična agencija uopšte nije bila registrovana za turističke aranžmane već za beznačajnu delatnost. Dakle, vlasnik agencije je uzeo novac a nije organizovao putni aranžman.

– To je jedan primer kako se varaju ljudi. Savet je da se prvo raspitaju da li agencija postoji, i da li je u sistemu Jute, zatim da ukoliko se i desi ovakva situacija da kontaktiraju Jutu, za povraćaj novca – ističe Dragić.

Dragić veruje da će izmene zakona o turističkim uslugama, koje stupaju na snagu, upravo smanjiti nepoštene prakse.

– Agencije neće moći uopšte da se registruju kao turističke ukoliko ne budu mogle da daju novčane garancije da neće doći do prevara ili sličnih situacija. Moraju da garantuju novem, odnosno da će sve nadoknaditi korisniku usluge, potrošaču. S druge strane, većina malih agencija nema da plati te, nekada i milionske iznose, što znači da će mnogo manjih agencija da nestane. Opstaće one koje su novčano stabilnije i koje mogu da usklade ponudu i tražnju – kaže on.

Tri sumnjive stvari koje treba da proverite pre putovanja
– Da li je agencija registrovana u Juti
– Ukoliko odlažu polazak, obratite se Juti
– Ne možete u hotel – zovite Jutu

Takođe, na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija postoji spisak svih licenciranih turističkih agencija, ali i onih kojima je ona oduzeta.

Izvor: Telegraf

2
Komentari:

2 Komentara
0 Replika
0 Pratioci
 
Najviše reakcija
Najposećenija diskusija
2 Autori komentara
najnoviji najstariji najviše glasova
Abres

Ovo ko YUTA da je pisala. Yuta je dobrovoljno društvo. Otvorite APR i gledajte registar turizma.

Maki

Ova agencija NIJE registrovana,i do sada su registrovane agencije imale garanciju od 300000e koja je sluzila za naknadu stete putniku,morate se malo vise raspitati o necemu sto pisete. Veci problem su velike agencije posto tu postoji mogucnost da putnik ostane bez povracaja novca,posto je njima 300000 e malo da pokrije stetu,primer SAB gde je steta bila oko 600000e i naravno nije bilo da se plati putnicima. Yuta je udruzenje gde svako ko plati clanarinu postaje clan, vecina agencija koje su 2018 prevarile putnike su njihove clanice,to nije garant za sigurnist.