Prosečna starost voznog parka u Srbiji u 2019. iznosi 15,63 godine

       

Prosečna starost voznog parka u Srbiji u 2019. godini, prema podacima koje je “Blic Biznis” dobio iz Ministarstvo unutrašnjih poslova, iznosila je 15,63 godine.

To znači da su se automobili u našoj zemlji u odnosu na 2018. godinu “podmladili” za dve godine, pošto su tada u proseku bili stari nešto više od 17 godina.

Dakle, Srbi i dalje vole da voze polovnjake, iako se pri takvoj kupovini uvek postavlja ono čuveno pitanje – kako izabrati dobar polovni automobil? Poznavaoci prilika tvrde da se rabljena vozila najčešće kupuju za 1.000 do 5.000 evra, koliko su prosečni kupci polovnjaka u Srbiji spremni da plate, odnosno koliko im dozvoljava njihov budžet.

U toj kategoriji najpopularniji su Francuzi i Nemci, mada se nađe i poneki predstavnik drugih auto industrija – “pežo 206”, “opel korsa”, “ford fijesta”, “Fijat punto”, “reno klio”, “škoda fabija” i “sitroen C3”. Ovo su najprodavaniji i najpovoljniji četvorotočkaši u Srbiji, kako zbog cene, tako i zbog kasnijeg održavanja i servisa.

Veće promene na tržištu polovnih automobila, nje donela ni korona, pa profil najtraženijih automobila i dalje izgleda slično – stari oko 10 godina, sa kilometražom do 200.000 i povoljnim delovima koji se mogu lako naći. Takođe, deluje kao da naši građani još uvek ne brinu previše zbog najavljene zabrane uvoza automobila sa Euro 3 motorima.

Inače, kako je “Blic Biznis” ranije već pisao, kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 14 godina.

Izvor: Blic

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments