Na nekoliko miliona mobilnih i fiksnih brojeva u korišćenju to čini manje od jedan odsto, navodi se u saopštenju Udruženja potrošača „Efektiva”.
Kako su objasnili, od početka rada ovog registra tržišna inspekcija je primila 25 prijava građana, zbog kojih je izvršeno 19 inspekcijskih nadzora, a samo u pet slučajeva je pokrenut prekršajni postupak.
Inače, već godinama se kod nas građani žale da ih stalno pozivaju različite kompanije ili pojedinci koji nude na prodaju neke proizvode ili usluge.
Veliki problem je i u tome što oni najčešće kontaktiraju starije građane i lako im prodaju proizvode koji su najčešće lošeg kvaliteta i po vrlo visokim cenama. Posle, kada se već nađu u problemu, teško mogu da raskinu potpisane ugovore.
Iako Zakon o zaštiti potrošača sankcioniše ovakvo ponašanje i zabranjuje ga, nasrtljive trgovce je bilo teško zaustaviti. Jedan od načina i pokušaja je upravo registar „Ne zovi” u kome se nalaze brojevi telefona potrošača koji ne žele da primaju ovakve pozive.
Prema pravilima, trgovci imaju obavezu da provere da li je potencijalni kupac u tom registru pre nego što ga pozovu. U suštini, građani koji se upišu u ovaj registar ne bi trebalo da dobijaju pozive, SMS ili MMS poruke, u kojima se nude neki proizvodi i usluge.
Jedini izuzetak je ako je neko ranije ostavio broj telefona trgovcu kako bi dobijao obaveštenja o pogodnostima.
politika.rs/gradskeinfo.rs