Direktor programa “Nova pismenost” Darko Soković izjavio je danas da, prema podacima istraživanja CeSID-a “Medijska i digitalna pismenost u Srbiji”, tema pandemije virusa korona zauzima drugo mesto po interesovanju građana, piše Tanjug.
Na današnjoj onlajn konferenciji “Mediji u trouglu između pandemije, ekonomske krize i tehnoloških promena”, Soković je rekao i da istraživanje pokazuje da čak 40 odsto i više građana nikada nije bilo na sajtu bilo koje državne institucije da bi se informisalo o epidemiji.
On je rekao da se na prvom mestu po interesovanju građana nalaze vesti iz oblasti sporta, dok posle pandemije slede zabava, muzika i moda.
Soković je primetio da istraživanje govori u prilog tome da su tradicionalni mediji danas u nezavidnom položaju i istakao da samo dva odsto građana Srbije veruje štampanim medijima kao glavnom mediju iz kojeg se informišu, a sa druge strane influenseri zavređuju poverenje četiri odsto građana.
On je dodao da čak 42 odsto tinejdžera u Srbiji, od 12 do 17 godina, ima nalog na društvenoj mreži Tik Tok, a da dva odsto svih građana Srbije tu društvenu mrežu posmatra kao izvor za informisanje o dešavanjima oko nas, za šta Tviter koristi tri odsto građana.
Polovina građana ne obraća pažnju na izvore, a preko 70 odsto njih pročita samo naslov i još malo teksta.
Inače, građani najveće poverenje imaju u internet portale i to četvrtina njih, a trećina ne veruje nikome.
Društvenu mrežu Fejsbuk koristi čak 60 odsto ljudi u Srbiji, zatim slede Youtube i Instagram, a više od 60 odsto građana ima Viber tako da se, kako ističe Soković, može reći da je Srbija zemlja Fejsbuka i Viber-a.
Međunarodna onlajn konferencija mogla je da se prati preko YouTube kanala Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, koja je i organizator tribine sa kompanijom Color Media Communications, USAID-om i Propulsion Fondom.
Nsuzivo.rs