Svako drugo vozilo u Srbiji 2021. godine neće moći da prođe tehnički pregled ni da se registruje!

Naime, 5. jula 2021. na snagu stupa novi “Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti”, koji predviđa strogu kontrolu emisije štetnih gasova. Kada bude počeo da se primenjuje, tehnički pregled neće moći da prođe nijedan automobil sa “evro 3” motorom koji nema ispravan katalizator kod benzinaca ili DPF filter kod dizelaša, što je oko milion vozila u Srbiji.

Ovi delovi su izuzetno skupi i njihova zamena ili popravka vozače će koštati od 1.000 do 1.500 evra, što je više nego vrednost velikog broja tih automobila i nimalo se ne isplati. Tako će vlasnici masovno odvoziti vozila na otpad, čime će naša zemlja postati pravo “groblje automobila”. Još veći problem je za 500.000 poljoprivrednih mašina, kamiona i autobusa od kojih većina ne može da ispuni ove ekološke standarde, pa stručnjaci smatraju da će ovaj pravilnik morati da se promeni ili da se odloži njegova primena.

Direktor Centra za motorna vozila u AMSS-u Milan Božić kaže za Informer da primena ovog pravilnika neće biti nimalo laka.

– Problem je što su kod velikog broja automobila skinuti katalizatori i DPF filteri jer se često zapušavaju, zamena je skupa, a i njihovo skidanje dodaje nekoliko konjskih snaga. Jedini način da se taj problem reši biće vraćanje katalizatora i DPF filtera ili “retrofiting” vozila, odnosno čišćenje DPF filtera kako bi prošao tehnički pregled, što se radi u EU. Međutim, sve to je skupo i najčešće skuplje od samog vozila, pa se to mnogima neće isplatiti – objašnjava Božić.

Sa druge strane, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova Boban Nikolić rekao je za naš list da su vozači na vreme obavešteni i da im je dato tri godine da se prilagode.

– I prošle i ove i sledeće godine na tehničkim pregledima se meri emisija štetnih gasova i vozaču se kaže, kada ne ispunjava standarde, da mora svoj automobil dovesti u red. Sve ovo nije od juče, vozači vrlo dobro znaju da će od 2021. stupiti na snagu novi pravilnik. Imali su dovoljno vremena da nađu neko rešenje. Pa ne možete da uvezete neki krš koji platite 1.000 evra i da u njega ništa ne ulažete. Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji, đavo uvek dođe po svoje. Ne kažem da svi ovi ljudi treba da kupe nove automobile jer nemaju novca, ali mogu da kupe “mlađe” polovnjake. Pa ako su jedna Severna Makedonija i Albanija odavno donele propise da ne može “evro 3”, onda stvarno ne vidim nijedan razlog da mi to ne uradimo – jasan je Nikolić.

S njim se slaže i autor i voditelj emisije SAT Mladen Alvirović, koji tvrdi da je neophodno imati ispravan automobil, a oni kojima su izvađeni određeni delovi to nisu.

Izvor: Informer.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments