TOS u četvrtak 29. maja orhanizuje radionicu u cilju produblljivanja saradnje sa kineskom turističkom industrijom
Turistička organizacija Srbije (TOS) saopštila je da će od danas do 29. maja predstavljati turističku ponudu Srbije na ključnim događajima u Šangaju, u okviru intenzivne promocije naše zemlje na kineskom tržištu.
Dodaje se da će najznačajniji trenutak boravka delegacije u Šangaju biti poslovna radionica koju TOS organizuje u četvrtak, 29. maja, s ciljem uspostavljanja i produbljivanja saradnje između srpske i kineske turističke industrije.
– Ovaj događaj predstavlja ključnu tačku promocije Srbije i omogućava direktno umrežavanje srpskih i kineskih partnera – navodi se u saopštenju.
Najavljuje se da će na radionici učestvovati renomirani predstavnici turističkog sektora, uključujući hotele i rizorte „Crowne Plaza“, „Nobel grupa“, „Mona“ hoteli, „Aquastar Danube“, „Fruške Terme“, „Capital Hotel“ i „Lumier Hotel“, kao i turističke agencije „Balkan Infinity“, „Glob Metropoliten Tours“, „Sai hua“ i „Omnitours“. Direktorka TOS-a, Marija Labović, kako se dodaje učestvovala je neposredno pred otvaranje sajma „ITB China“, na „C Talk“ konferenciji koja je okupila vodeće lidere kineske turističke industrije i medije.
TOS naglašava da je „C Talk“ značajna platforma za razmenu mišljenja, promociju destinacije i uspostavljanje novih kontakata.
Dodaje se i da je TOS održao i veoma posvećenu i zapaženu konferenciju za medije, na kojoj je predstavljena sveobuhvatna strategija promocije Srbije na kineskom tržištu, kao i da su Labović i i delegacija TOS-a imali niz važnih bilateralnih sastanaka sa predstavnicima kineskih institucija i turističke industrije sa ciljem jačanja saradnje i otvaranja novih prilika za turistički razvoj.
– Kina je jedno od strateški najvažnijih tržišta za Srbiju. Direktni letovi između Beograda i Šangaja, ali i Beograda i Pekinga i Guangdžoua otvorili su vrata ne samo za rast turističkog prometa, već i za intenzivnije kulturne i privredne veze. Srbija nudi kineskim turistima autentičnost, raznovrsne prirodne pejzaže i bogatu istoriju. Naša poruka iz Šangaja je jasna, Srbija vas dočekuje otvorenog srca – rekla je Labović.
Na sajmu „ITB China“, kako se precizira Srbija se predstavlja u okviru evropskog štanda, sa fokusom na kulturni turizam, prirodne lepote i autentična iskustva.
Prisutna je i nacionalna avio-kompanija „Air Serbia“, koja od januara 2025. dva puta nedeljno uspostavlja direktne letove između Beograda i Šangaja.
Ova avio-veza, kako naglašavaju u TOS-u značajno je doprinela rastu turističkog prometa i učvršćivanju poslovne povezanosti između Srbije i Kine.
TOS navodi i da prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), kineski turisti ostvarili su 93.624 noćenja u Srbiji u prva tri meseca 2025, što je rast od čak 68 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, a značajan porast zabeležen je ne samo u Beogradu, već i u planinskim centrima i banjama, poput Zlatibora i Vrnjačke Banje.
Tokom događaja u Šangaju, prikazani su i promotivni filmovi o Srbiji, a TOS kako najavljuje nastavlja sa aktivnostima na kineskom tržištu kroz sajamska učešća, B2B susrete, digitalne kampanje, kao i saradnju sa kineskim medijima i influenserima.