Vodeći i najveći domaći filmski distributer MCF otkupio je prava za prikazivanje gotovo svih pobedničkih naslova iz ovogodišnje zvanične konkurencije na Kanskom festivalu i distribuiraće ih tokom godine na domaćim festivalima i u bioskopima.
Organizatori su saopštili da su pre nekoliko dana dodeljene nagrade na 78. filmskom festivalu u Kanu, koji važi za najglamurozni, najpoznatiji i najcenjeniji festival na svetu čije će ovogodišnje filmove u Srbiji distribuirati MCF. Bioskopska publika će imati priliku da vidi, između ostalih, pobednika festivala, fascinantni akcioni krimi-triler „Jedan običan incident“ iranskog reditelja Džafara Panahija koji, novo remek-delo belgijskih autora, braće Darden „Mlade majke“, dramu francuskog reditelja Olivijea Laksea „Sirat“, kao i jedini film koji je ove godine osvojio dve nagrade – politički triler „Tajni agent“.
Pored filmova iz glavne konkurencije, MCF će domaćoj publici predstaviti i uzbudljive naslove iz drugih festivalskih selekcija kao što su Izvesni pogled, Kanske premijere, 15 dana autora, Nedelja kritike i Specijalne projekcije. Među najatraktivnijim ostvarenjima svakako se izdvajaju „Hronologija vode“ i „Derište“, debitantski filmovi glumačkih zvezda Kirsten Stjuart, odnosno Harisa Dikinsona. Takođe biće prikazan i novi film poznatog nemačkog reditelja turskog porekla Fatiha Akina „Amrum“, kriminalistička misterija „Privatni život“ rediteljke Rebeke Zlotovski sa dvostrukom oskarovkom Džodi Foster u glavnoj ulozi, biografska istorijska drama „Nestanak Jozefa Mengelea“ u režiji Kirila Srebrenjikova, muzička drama „Da“ izraelskog reditelja Nadava Lapida, pobednika Berlinskog festivala 2019. godine sa filmom „Sinonimi“ – i mnogi drugi.
Svi filmovi sa ovogodišnjeg Kana, bilo da su deo glavne konkurencije ili pratećih selekcija, stižu u domaće bioskope tokom ove i početkom sledeće godine. Kanski festival je još od svog nastanka bio mesto na kom su renomirani autori premijerno prikazivali svoja ostvarenja, a sa vremenom je postao i važna stanica za filmove koji na kraju godine igraju ključnu ulogu u sezoni nagrada, uključujući Zlatne globuse i Oskare. U poslednjih deset godina, dva filma koja su osvojila Zlatnu palmu, nagradu za najbolji film festivala, kasnije su trijumfovala i na dodeli Oskara za najbolji film godine, reč je o ostvarenjima „Parazit“ i „Anora“, od kojih je potonji pobedio prošle godine u Kanu, a ove godine osvojio i Oskara. Sudeći po prvim reakcijama kritike i publike, akcioni triler „Jedan običan incident“ ima sve predispozicije da ponovi uspeh svojih prethodnika – monumentalno filmsko ostvarenje snimljeno ilegalno, bez dozvole iranskih vlasti, u kojem naizgled beznačajna nezgoda pokreće lanac šokantnih posledica.
Podjednako hvaljen je i politički triler „Tajni agent“ brazilskog reditelja Klebera Mendonse Filja, koji je jedini film ove godine ovenčan sa dve nagrade – za najbolju režiju i najboljeg glumca, a u glavnoj ulozi je Vagner Moura, koji tumači eksperta za tehnologiju koji beži od misteriozne prošlosti i vraća se u rodni Recife u potrazi za mirom. Od ostalih laureata sa ovogodišnjeg festivala, u distribuciji MCF Srbija nalaze se i drugi film rediteljke Maše Šilinski „Zvuk pada“, koji je podelio nagradu žirija sa dramom „Sirat“ Olivijea Laksea, nova humanistička drama braće Darden „MLADE MAJKE“, za koju su po drugi put osvojili nagradu za najbolji scenario, ovaj put za priču o pet majki koje žive u skloništu i bore se za bolju budućnost svoje dece, zatim naučnofantastična drama „Uskrsnuće“ o ženi čija svest biva zarobljena u vremenskoj petlji tokom operacije delo kineskog reditelja Bi Gana koje je osvojilo posebnu nagradu žirija. Takođe tu je i drama „Mala sestra“ sa sjajnom Nadiom Meliti, koja je nagrađena za najbolju žensku ulogu u filmu francuske rediteljke Hafsije Herzi.
U zvaničnoj konkurenciji i distribuciji MCF-a nalaze se i filmovi „Dva tužioca“ ukrajinskog reditelja Sergeja Loznice (jedan od najbolje ocenjenih filmova festivala), krimi-drama „Slučaj 137“ Dominika Mola, ALFA rediteljke Žilije Dikurno, bivše dobitnice Zlatne palme, politički triler „Orlovi republike“ švedskog autora Tarika Saleha, „Napolju“ italijanskog reditelja Maria Martonea, „Renoar: odrastanje u Tokiju“ japanskog reditelja Čie Hajakave, „Romeria: put u prošlost“ španske redizeljsje Karle Simon, kao i prava poslastica, „Nouvelle vague“, novo remek-delo Ričarda Linklejtera o snimanju jednog od najvažnijih filmova svih vremena „Do poslednjeg daha“ Žan-Lika Godara. Iz selekcije Izvesni pogled izdvajaju se već pomenuti debitantski filmovi Kirsten Stjuart i Herisa Dikinsona „Hronologija vode i derište“, zatim biografska istorijska drama „Veliki luk“ francuskog reditelja Stefana Demustijea, kao i „Suvozač“ britanskog reditelja Harija Lajtona – ujedno i dobitnika nagrade za najbolji scenario u ovoj selekciji. Ovogodišnji Kanski festival otvorila je muzička drama „Otići jednog dana“ rediteljke Ameli Bonin, kojoj je to debitantsko ostvarenje – i takođe se nalazi u distribuciji MCF-a. U selekciji Kanske premijere, pored već pomenutih „Amrum“ i „Nestanak Jozefa Mengelea“, MCF će u bioskopima distribuirati i dramu „Sud ljubavi“ japanskog reditelja Kodžija Fukade, „Ljubav koja ostane“ islandskog autora Hlinura Palmasona, dokumentarac čuvenog reditelja Raula Peka „Orvel 2+2=5“ kao i sjajnu romantičnu dramu „Magelan“ proslavljenog filipinskog reditelja Lava Dijaza. Iz selekcije 15 dana autora film otvaranja „Enco“ film koji je nakon smrti Kanskog pobednika sa filmom razred Lorana Kantea preuzeo, režirao i produkcijski završio takođe jedna od velikih framcuskih reditelja Robin Kampiljo, film „Žao mi je, dušo“ film Eve Viktor koji je nakon velikog uspegha na Sandence filmskom festival zatvorio selekcoju filmova 15 dana autora.
Uz naslove čije premijere se očekuju na prestižnim festivalima poput Venecije, uključujući film „Otac, majka, sestra, brat“ legendarnog američkog reditelja Džima Džarmuša sa Kejt Blanšet i Adamom Drajverom, zatim dramu iz sveta mode „Couture“ rediteljke Alis Vinkur sa Anđelinom Džoli, istorijsku dramu „Siroče“ mađarskog reditelja Lašloa Nemeša, kao i crnohumorni krimi-triler „Bez izbora“ višestruko nagrađivanog korejskog reditelja Park Čan-Vuka, nema sumnje da će 2025. godina biti u znaku najuzbudljivijih filmova, koje će domaćoj publici doneti upravo MCF.
Tanjug