Garaže na Limanu na 5 lokacija, neće biti uništene zelene površine

       
Ekapija

Prema planovima za detaljnu regulaciju Limana u budućnosti bi u ovom delu grada trebalo da nikne 5 novih spratnih garaža na postojećim javnim površinama koje su već sada namenjene za parkiranje.

Jedan broj građana organizovao se na Fejsbuk grupama kako bi prema njihovim rečima, zaštitili zelene površine i sprečili betoniranje. Problem je nastao jer se gradom proširila pogrešna informacija o lokacijama na kojima bi se garaže mogle graditi. Građani su juče potpisivali peticije u svom naselju.

Boston, garaža ispod parka

Problem parkinga, nastao je zbog poslovnih obejkata u kojima se nalaze preduzeća sa velikim brojem zaposlenih, koji svakodnevno dolaze na posao svojim automobilima. Od kada je Merkator uveo naplatu parkinga, ovaj problem postao je veći.

Kako smo saznali u JP Urbanizam, nakon izgradnje ovih garaža dobiće se 750 novih parking mesta, čime bi se na duže staze rešio problem parkiranja na Limanu posebno u Balzakovoj, Fruškogorskoj i Šekspirovoj ulici.

Redakcija NS Uživo dobila je uverenje iz JP Urbanizma da nijedna zelena površina, dečije igralište ili sportski teren neće biti uklonjeni zarad izgradnje javnih garaža.

U nekim ulicama postoji ozbiljan problem sa parkiranjem na trotoaru i kolovoznim trakama, pa su tako neki delovi ovih ulica praktično postali jednosmerni zbog nepropisno parkiranih automobila. Deo građana tvrdi da bi problem mogao biti rešen uvođenjem plave zone, te da oni protiv toga ne bi imali ništa.

Parking servis ne uklanja ova vozila jer kako kažu svesni su da je problem parkiranja veliki pa se ovo toleriše, a kada bi se sva vozila uklanjala, bilo bi više stotina uklonjenih dnevno.

Građani su bili i protiv izgradnje obdaništa na sadašnjem dečjem igralištu u Ulici Boška Buhe, ali to obdanište se u planovima nalazi već duži niz godina, a prema nekim navodima ono bi uskoro moglo biti uklonjeno iz istih.

Lokacija na kojoj postoji jedan broj zelenih površina, odnosno drveća, je ugao Šekspirove ulice i Narodnog fronta, a ta lokacija i jeste bila sporna za građane posebno za stanare okolnih zgrada.

Kako samo saznali taj problem bio bi rešen tako što bi na ovom mestu bili ostavljena mesta za drveće u samoj konstrukciji garaže, a drveće koje bude moralo da bude uklonjeno biće pomereno sa celim korenovim sistemom na neku od obližnjih lokacija ili na isto mesto ukoliko za to postoji mogućnost.

Uvek ostaje mogućnost izgradnje garaža sa zelenim krovovima što je trend svuda u svetu, kao i podzemnih garaža, ali garaže pod zemljom uvek su višestruko skuplje od nadzemnih.

Primer garaže: Langov trg Zagreb

Novi Sad ima visok stepen motorizacije

Stepen motorizacije Novog Sada je 300 vozila na 1000 stanovnika, dok je taj broj, poređenja radi u Beogradu 350 na 1000, a u Zagrebu 500 na 1000 stanovnika. Oba ova grada imaju razvijen sistem javnih garaža u gotovo svim  delovima.

Prve garaže biće izgrađene u centru grada

Gradnja.rs

Dve garaže koje bi mogle biti izgrađene su podzmena garaža kod Banovine i spartna garaža na sadašnjoj okretnici u Šafarikovoj ulici iza hotela Centar. Garaža u Šafarikovoj prema planovima imala bi i jedan broj lokala, a samo rešenje biće u skladu sa hotelom Centar, kako se ne bi narušio niz. Pri izgradnji podzemne garaže kod Banovine, svo drveće i zelene površine biće uredno vraćene nakon završetka gradnje.

Autor: nsuzivo.rs

7
Komentari:

7 Komentara
0 Replika
0 Pratioci
 
Najviše reakcija
Najposećenija diskusija
6 Autori komentara
najnoviji najstariji najviše glasova
Bob

Dobro ste se setili!!!

Mama Ana

Mogu na spensu da naprave vrtic, i ovako nicemu ne sluzi

Jasmina

Samo u jednoj ulici (Narodnog fronta) ste smestili 2 garaže!!!! Ni manje ni više. Betonizacija preko noći protiv humanog življenja decenijama. Naravno da će se poseći oko 50 zdravih stabala(posle će biti moralo se, bila trula, nisu se mogla uklopiti). Kontejneri će nam zamagliti ne pogled nego svest. Jedini razlog je da bi zaposleni u NISu, Park cityu…i ostalim firmama koje su nikle o nečijem interesu imali gde da parkiraju. ŠTA JE SA 300 PARKING MESTA U PARK CITYu? NE MOGU PROGRAMERI DA DOBIJU KLJUČ TU DA PARKIRAJU? POLA ZGRADE JE PRAZNO, NEMA STANARA, LOŠE URAĐENO! Pa biste malo da… Učitaj još »

Goran

Šta je sa Podbarom i prostorom oko Riblje pijace? Urnebes ,kao u celom gradu!

Limanac

Da su ti isti urbanisti umesto iygradnje Promenade isplanirali izgradnju garaze na toj lokaciji, ceo Liman bi imao resen problem. Ne lomite svoje greske i korist preko nasih ledja!

Jasmina

Eh, pa gde baš najveća garaža na mom ćošku? Po mom izvoru kiseonika? Stojim danas na parkingu, gledam one divne krošnje zdravog drveća i čovek zaista ne mora da bude ni građevinski ni hortikulturni ekspert da shvati da to drvo nikako nećete spasiti da tu ostane.

Branislav

Građevinska i politička ekipa ne prestaje sa hoštoplerajem.Parkinga na Limanima ima savim dovoljno,šta više i pretiče.Limane su gradili stručnjaci,po svim urbanističkim normama i sadržajima koje zahteva jedan urbani blok.I u potpunosti su izgrađeni prema generalnom ubanističkom planu. Šta je problem?Pa to što ne mogu građanima na postojećim parkinzima da naplaćuju parkiranje.Lepo će “neko”,sa svojom porodicom uživati u blagodetima rentiranja budućih garaža.