Šargarepa iz Begeča proglašena proizvodom sa zaštićenim geografskim poreklom

       

Brend „Begečka šargarepa“ je zvanično, pored „Futoškog kupusa“ i „Fruškogorskog lipovog meda“, postao proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom, na konferenciji danas u Gradskoj kući.

Na konferenciji su govorili i Branislav Raketić iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, direktor Zadruge „Begečki povrtari“ Goran Zec kao i jedan od najvećih proizvođača šargarepe Janko Medveđ.

Dobili smo treći proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom na teritoriji Grada Novog Sada. Pre godinu dana u razgovoru sa proizvođačima šargarepe, na inicijativu GU za privredu, pokrenuli smo postupak zaštite geografskog porekla begečke šargarepe. Naišli smo na razumevanje potrošača, a u ceo proces uključila se i zadruga „Begečki povrtari“. Izuzetna saradnja ovih godinu dana krunisana je sertifikatom. Ceo postupak je finansirao Grad Novi Sad, i nastavićemo u narednom periodu to da radimo“, rekao je Radojević i dodao da će proizvođači sada biti prepoznatljiviji na tržištu, a potrošači će lakše moći da dođu do kvalitetnijeg proizvoda.

Branislav Raketić rekao je da je Grad Novi Sad postao jedan od gradova sa najviše zaštićenih proizvoda, i dodao da je sertifikacija garancija da ti proizvodi potencijalno ne budu predmet zloupotrebe. On je takođe naglasio da Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede pruža punu podršku i ulaže maksimalne napore da zaštiti naše proizvođače.

Direktor Zadruge „Begečki povrtari“ Goran Zec naglasio je da čitav ovaj proces ne bi bio moguć bez nesebične podrške Grada Novog Sada i Gradske uprave za privredu koji su, kako je rekao, razumeli njihovu potrebu da se na taj način podrži poljoprivredna i povrtarska proizvodnja.

Posao sertifikacije je bio obiman. Počeli smo sa prvim laboratorijskim analizama još u martu, zatim smo radili i grupnu analizu u septembru, kao i pojedinačne analize na šećere i beta karotine za svakog proizvođača. Begečku šargarepu od ostalih izdvajaju fizičke i hemijske karakteritike odnosno ukus, boja, miris i oblik. Kao proizvođači smo dokazani na domaćem tržištu i tu nam konkurencija nije velika, ali ćemo raditi na priznavanju u evropskim okvirima jer je 70 % naše proizvodnje prisutno u Evropi“, rekao je Goran Zec.

Komentari: