Претрага
Претрага
Close this search box.

AUTOMOBILI: Nova Kia Sorento za klasu bolja od prethodnika

Sorento je bio i ostaje najveći SUV korejskog brenda. U ovom modelu Kia se trudila da tržištu predstavi vrh svoje ponude i tehnološkog napretka kompanije.

Novi dizajnerski pravac kom se okrenuo proizvođač, beleži veliki uspeh. Po prvi put, modeli kompanije Kia, porede se sa evropskim vrhom. Isti slučaj biće i sa novim Sorentom, koji u odnosu na svog prethodnika, definitivno odskače izgledom, kvalitetom i ukupnim utiskom.

Ukoliko imate veliku porodicu, Sorento je SUV o kom treba da razmišljate. Na tržište stiže sa 5 ili 7 sedišta. Ako odaberete primerak sa panorama krovom, putnici viši od 180 cm imaće malo problema sa visinom krova. Međutim, to je verovatno jedina primedba koju možemo da uputimo na račun komfora zadnje klupe. Prostor za noge je više nego dovoljan, a zbog širine vozila, tri odrasle osobe sedeće na zadnjoj klupi bez ikakvih ozbiljnih zamerki. Šta više, Kia svojim kupcima nudi mogućnost da sedalni deo klupe pomeraju napred-nazad, dok se naslon leđa obara pod velikim uglom, kao kod najluksuznijih limuzina. Naravno, tu su i redovne sitnice koje dopunjuju utisak prijatne vožnje na zadnjim sedištima, naslon za ruku, držači čaša, duboki džepovi u vratima i sl.

Opcioni treći red sedišta, iznenađujuće nudi dovoljno prostora i za dve odrasle osobe. Kada su deca u pitanju, sigurni smo da će se udobno smestiti u ovom redu. Osećaj udobnosti upotpunjen je komandama za podešavanje klima uređaja, kao i velikodušnim prostorom za odlaganje sitnica i pića.

Kada su sva tri reda sedišta u funkciji, prtljažni prostor Sorenta sličnih je gabarita kao onaj kod Fordove Fijeste. Obaranjem trećeg reda sedišta (što je vrlo laka operacija) dobija se veliki tovarni prostor koji će zadovoljiti potrebe i najzahtevnijih porodica. Prag prtljažnih vrata je u ravni sa podom, pa je utovar težih predmeta olakšan. Obaranjem i drugog reda sedišta dobija se potpuno ravan pod, a prostor veličinom više podseća na kubaturu nekog teretnog kombija, nego jednog porodičng SUV-a.

Maksimalan užitak rezervisan je za pozicije vozača i suvozača. U ovom delu kabine Kia se potrudila da obezbedi najviše prostora za odlaganje. Duboki džepovi u vratima, bez problema će prihvatiti i flaše većih dimanzija. Ispod širokog naslona za ruku, nalazi se duboki prostor za odlaganje koji je pregrađen malom policom za sitnice. Fioka ispred suvozača je prostrana, iako veliki deo tog prostora oduzimaju servisna knjiga, uputstva i ostala dokumentacija proizvođača.

Materijali koji okružuju vozača i suvozača su kvalitetni (bolji čak i od pojedinih konkurenata iz Evrope). Svuda oko vas nalazi se plastika mekana na dodir. Završna obrada je odlična, a utisak kvaliteta ostavlja i način na koji su elementi fiksirani. Nigde u kabini nećete čuti pucketanje i žuljanje plastike, svi elementi su čvrsti i stabilni.

Osnovni paket opreme treba preskočiti. Pri kupovini ovakvog automobila isplativo je ispružiti se za sledeći nivo opreme. Pored kožnih sedišta, grejača sedišta napred i na zadnjoj klupi, tu je i multimedija od 8 inča. Jednostavna i brza, uz prisustvo fizičkih dugmadi za prečice u meniju sistema. Navigacija je precizna i laka za korišćenje. Ova multimedija dolazi i sa Epl Kar Plej i Andrioid Auto opcijama. U svom najvišem paketu, Kia Sorento nudi sve što vam je zaista neophodno, pa i više od toga.

Kada upravljate novim Sorentom, zaista imate osećaj da ste za volanom nečeg velikog, robusnog i bezbednog. Neravnine na putu i manje rupe, Kia upija bez poteškoća. Naravno Sorento se u krivinama i pri naglim pokretima ponaša kao i svaki drugi SUV sličnih gabarita.

Najpopularniji agregat biće dizelaš od 2.2 litre i 200 konjskih snaga. Iako brojke zvuče zadovoljavajuće na papiru, u praksi se pokazalo da ovaj agregat ipak treba da pokrene veliki i težak SUV. Realno je reći, da će novi Sorento zadovoljiti sve potrebe prosečnog vozača kada se radi o ubrzanju i snazi motora, dok oni koji su navikli da imaju “konje” u rezervi, shvatiće da Sorento koristi svu raspoloživu snagu da bi pokrenuo svoju masu.

Najveći terenac korejskog proizvođača na tržište dolazi sa manuelnim šestostepenim menjačem ili sa opcionim automatikom sa osam stepeni prenosa. Uzimajući u obzir da se radi o SUV-u, a ne terencu, automatik je definitivno opcija za koju želite da se odlučite.

Cena novog Sorenta biće negde između 35 i 40 hiljada evra u zavisnosti od opreme. Najluksuzniji paket opreme verovatno će preći cifru od 40 hiljada.

U pomenutom cenovnom rangu, konkurencija je velika, ali mali je broj drugih modela koji nude prostranost i sedam sedišta poput Sorenta. Naravno, važno je da istaknemo i garanciju od 7 godina, koja je gotovo jedinstvena za modele ovog brenda.

Novi Sorento nije auto koji treba izbegavati. Kupovinu ovog vozila svakako treba razmotriti, a mi vam predlažemo da se Sorento nađe u vašem užem izboru, ukoliko tražite lep, prostran, komforan SUV koji može da primi sedam putnika.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti