Претрага
Претрага
Close this search box.

AUTOMOBILI: Novi Volvo V60 karavan po meri svih članova porodice

Foto: volvocars.com

Iz kompanije Volvo stiže nam novi V60, porodični karavan koji je osvojio svet. Prethodna generacija nije naročito plenila poglede, a svoje kupce pronalazila je zahvaljujući pouzdanosti, komforu, sigurnosnim sistemima i praktičnosti.

Volvo je pripremio nešto sasvim drugačije za 2019. godinu. Novi V60 krase agresivne i oštre linije, nalik nemačkoj konkurenciji. Daćemo sebi slobodu da kažemo da nam se dizajn novog V60, sviđa više u odnosu na vozila istog segmenta koja trenutno nudi nemačka trojka.

Jedan od glavnih razloga za kupovinu karavana, je naravno njegova praktičnost. V60 nudi više prostora za prtljag u odnosu na konkurenciju. U jačim paketima opreme, ovaj model poseduje i otvaranje vrata prtljažnika na senzor. Dovoljno je da nogom prođete sa jedne strane na drugu ispod zadnjeg branika, gde se senzor i nalazi, a vrata prtljažnika će se automatski otvoriti. Ova funkcija nije ništa novo i vrlo je česta u ovom segmentu. Napravljena je kako bi olakšala utovar, u slučajevima gde su vam ruke zauzete (nosite kese iz kupovine, teške i kabaste predmete i sl.)

Kada otvorite vrata prtljažnika, ugledaćete pametno osmišljen prostor, pun detalja koji su namenjeni da vam olakšaju svakodnevicu. Prvo, prag prtljažnika je u ravni sa podom, te nije potreban dodatni trud da teške predmete prebacite preko njega. Unutar samog poda, ugrađena je pregrada koja prtljažnik deli na dve polovine, svrha ove pregrade je da osigura predmete koji ne zauzimaju celu površinu prtljažnog prostora. Takođe tu su i karike za postavljanje prtljažne mreže, kuke za kačenje kesa i utičnica od 12V.

Zadnja klupa obara se na dodir dugmeta, a kada je položena, ostaje praktično ravan tovarni prostor. Naravno, u srednjem delu klupe nalazi se otvor za skije i druge dugačke predmete.

Kada je u pitanju komfor putnika na zadnjoj klupi, V60 nudi mnogo. Prostor za noge je više nego pristojan, a isto važi i za prostor između glave putnika i neba. Čak i u varijanti sa panoramskim krovom, visoke osobe imaće dovoljno prostora za glavu. Srednje sedište, na kom se nalazi naslon za ruku, iako visoko, ipak je prijatno za sedenje. U volvu V60, tri odrasle osobe mogu da se smeste na zadnju klupu bez velikih muka i guranja.

Pored ventilacionih otvora, putnici u drugom redu imaju i opciju grejanja sedišta. Takođe, zadnja klupa opremljena je ISOFIX držačima. Jači paketi opreme nude utičnicu od 220V, koju putnici mogu koristiti za punjenje računara, ali i za druge uređaje koji ne mogu da se napajaju preko utičnice od 12V ili USB ulaza.

Sa zadnje klupe selimo se na vozačku i suvozačku pozociju. Ovde stvari možete odložiti u skroman prostor ispod naslona za ruku, fioku ispred suvozača, kao i prostor za odlaganje u vratima, koji je znatno veći nego na vratima zadnje klupe.

Kada su u pitanju materijali od kojih je izrađen enterijer V60, Volvo nije štedeo. Svaka površina koju dodirnete napravljena je od meke plastike. Enterijer je dizajniran u duhu minimalizma. Sve komande su lako dostupne, a novi V60 bogato je opremljen i u svojoj osnovnoj verziji.

Digitalna instrument tabla je standardna opcija kod svih paketa opreme, što nikako nije praksa kod konkurentskih brendova. Zapravo, V60 već u osnovnoj verziji nudi kupcima sve što je zaista neophodno.

Kao i u drugim Volvo modelima, multimedija je postavljena vertikalno, nalik onoj u Tesla automobilima. Za razliku od Tesle, Volvo nudi manje ekrane, koji nisu naročito praktični za snalaženje u toku vožnje. Pored navigacije, muzike i drugih opcija, putem ekrana se podešava i rad klima uređaja, a fizička dugmad za ovu opciju ne postoje. Ovo rešenje nije najbolje osmišljeno, pošto zahteva od vozača da se skoncentriše na zadavanje komende na ekranu, umesto da se fokusira na dešavanja u saobraćaju. Za opcije Epl Kar Plej i Android Auto neophodna je doplata.

Novi V60 opremljen je svim sigurnosnim sistemima koje nudi ovaj segment vozila. Jedna od korisnijih je 360 stepeni prikaz vozila i okoline, koji u mnogome pomaže manevrisanje u tesnim prostorima.

Vožnja u novom Volvu V60 je udobno iskustvo, osim ako se ne opredelite za automobil sa velikim felgama i niskoprofilnim pneumaticima. Na dužim relacijama, udobnost je zagarantovana zahvaljujući odličnim sedištima, naročito prednjim. Da osećaj bude potpun, jači paketi opreme sadrže kožna sedišta visokog kvaliteta.

Kao jednu od opcija, Volvo svojim kupcima nudi “Akustična stakla.” Ovo je naziv proizvođača koji označava deblja stakla, čiji zadatak je da dodatno zvučno izoluju kabinu od buke vetra i drugih spoljašnjih zvukova. Pogledajte još i auto stakla Beograd. Iako poželjna opcija, čak i sa “Akustičnim staklima,” Volvo V60 i dalje nije tih u kabini kao što je Audi A4 Avant.

Novi Volvo karavan isporučuje se sa dva dizel i jednim benziskim agegatom. Dizeli D3 i D4 su ekonomičnija odluka, a D4 je definitivno najbolji izbor, ako se uzmu u obzir ekonomičnost i performanse vozila. Benzinski agregat je u startu skuplji ali i dosta snažniji sa 250KS. Najavljena je i hibridna verzija, ali se očekuje da će njena cena biti faktor koji će mnoge odbiti od kupovine.

Najveći minus modela V60 je njegov automatski menjač. Srećom, spori automatik nije jedina opcija. Tu je i precizni manuelni menjač koji je sigurniji izbor.

Volvo V60 je porodična krstarica, namenjena je za ekonomičnu gradsku vožnju i stotine kilometara otvorenog puta. Za razliku od nemačkih konkurenata, u vožnji ovog modela nema ničeg sportskog. Preticanje nije problem, preciznost upravljača je zadovoljavajuća, ali agresivna i sportska vožnja nisu komplementarne sa novim V60.

Ako tražite lep i bezbedan automobil za udobna porodična putovanja, ekonomičan transport u ispunjavanju svakodnevnih obaveza u gradu, onda je V60 dobar izbor. Zbog bogate ponude drugih proizvođača, predlažemo da novi V60 razmotrite, umesto da vas posavetujemo da ga slobodno i bez predomišljaja kupite.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti