13 razloga zašto treba da jedete narandže svaki dan

       

13 zdravstvenih benefita narandži

  1. Bori se protiv kancera

Ovo voće prepuno je nutrijenata koji sprečavju rizik od brojnih vrsta kancera kao što su rak kože, pluća, dojke, želuca i debelog creva.

2. Bolesti bubrega

Ispijanje soka od narandže sprečava brojna oboljenja bubrega i uklanja rizik od pojave kamenja u ovom organu.

3. Mandraine i rak jetre

Studije su pokazale da mandarine uklanjaju kancerogene ćelije u jetri, zahvaljujući sastojku vitamina A- karotenoida.

4. Holesterol

Budući da su prepune vlakana, narandže smanjuju nivo holesterola u krvi.

5. Zdravlje srca

Narandže su prepune kalijuma- minerala koji potpomaže boljem radu srca. Kada je nivo kalijuma nizak, dolazi do neregularnoh srčanog ritma, odnosno aritmije.

6. Štiti celo telo

Narandža, zahvaljujući vitaminu C, bori se sa slobodnim radikalima koji u organizmuizazivaju brojna hronična oboljenja, kancer ili bolesti srca.

7. Infekcije

Studije su pokazale da polifenoli u narandžama štite od brojnih infekcija u organizmu.

8. Zatvor

Zahvaljujući vlaknima, narandže stimulišu probavu i bore se sa konstipacijom.

9. Zdravlje očiju

Narandže sadrže karotenoide, koji se pretvaraju u vitamin A i tako sprečavaju degeneraciju očiju.

 

10. Visok krvni pritisak

Flavonoidi u narandži regulišu krvni pritisak, a magnezijum ga održava u normalnim granicama.

11. Štite kožu

Prepune beta karotena, antioksidanta koji štiti ćelije od oštećenja, narandže su idealna namirnica za zdravlje kože, te uz zaštitu, sprečavaju i njeno starenje.

12. pH balans

Iako su naradnže kisele, one zašravo upostavljaju balans pH vrednosti u organizmu, slično kao i limun.

13. Šećer u krvi

Kao i svako drugo voće, i narandže imaju fruktozu, ali njihov glikemijski indeks je 40, a sve što je ispod 55 smatra se niskim indeksom. Ovo samo znači da, ukoliko ne preterujete, narandže neće povečati nivo šećera u krvi, ukoliko patite od dijabetesa.

 

 

 

 

Komentari: