Ako želite da sprečite hormonsku neravnotežu, povećajte unos ovih namirnica

       
Foto: Insider

Nekada se smatralo da je hormonski disbalans isključivo “ženski problem”, koji se vezivao za trudnoću ili period pred ciklus. Sada se zna da hormoni “vladaju” našim životom i odgovorni su za to kako se žene i muškarci osećaju svakodnevno.

Hormoni utiču na naše raspoloženje, energiju, libido, pa čak i na sistem za varenje. Kako bismo izbegli hormonsku neravnotežu i na vreme uradili preventivu, treba smanjiti stres, pokrenuti se i što je najvažnije, osigurati dovoljne količine hranljivih sastojaka bitnih za hormone.

Studije su pokazale da postoji snažna veza između zdravlja creva i zdravlja hormona, te da estrogen, primarni ženski hormon, zapravo odlaže pražnjenje creva, što može dovesti do opstipacije. Za žene kod kojih dominira estrogen, ovo je važna informacija.

Foto: SixtyandMe

Zato, ako želite da sačuvate zdravlje svojih creva, a samim tim i hormona, treba uzimati viskokokvalitetni probiotik.

Omega-3 masne kiseline, prema nekim stručnjacima, dovode do smanjenja ukupnog bola i upale, pogotovo tokom menstrualnog ciklusa. Pošto su masti sastavni deo naših hormona, ima smisla konzumirati hranu punu omega-3. Nju možete izvući iz sardina, čia semenki ili lososa, čokolade, maslinovog ulja ili jogurta, a mogu se pronaći i u bademima.

Foto: NPR

Vitamini B kompleksa uključuju punu paletu vitamina B, što je bitno jer su upravo oni važni za specifične hormonske funkcije. Kada je vitamina B1 i B6 malo, to izaziva menstrualne grčeve. Zato vitamina B1, koji se još naziva i tiamin, ima u orasima, grašku, bananama, a vitamina B6, ili piridoksina, u ćuretini, tunjevini, jajima, mleku i krompiru. Vitamini B kompleksa nalaze se i u kvascu, lisnatom zelenom povrću, kikirikiju, šargarepi, soji, pečurkama, kao i u iznutricama i suvom grožđu.

Autor: Ivona Karan

 

Komentari: