Bonton za komunikaciju na društvenim mrežama

       
Foto: The Independent

Viktoria Tark, urednica Wired UK-a i autorka nove knjige “Moderni vodič za internet etiku, od društvenih medija do posla do ljubavi”.

Njena knjiga pokriva spektar pravilnog digitalnog ponašanja, od slanja mejlova kolegama u ponoć do ostavljanja duge govorne pošte.

Tačka na kraju poruke– “Vrlo je jasan kraj poruke čak i ako nema tačke”, objašnjava. “Dodavanje tačke je suvišno. Ispada da ste uložili više truda, ali i da ste ljuti.”

Razmislite o opciji “odgovori svima“- Pogledajte listu ljudi uključenih u mejl koji ste primili pre nego što odgovorite svima. Da li zaista svi moraju dobiti vaš odgovor? Ako ne, odaberite opciju da odgovorite samo željenoj osobi. Opet, to birajte samo ako se vaš odgovor ne tiče drugih ljudi, jer bi u suprotnom to moglo izgledati kao da ‘pričate’ ljudima iza leđa.

Poštujte radno vreme- Vaše kolege ne gledaju mejlove nakon radnog vremena. Nemojte ih forsirati jer verovatno ni vi to ne radite u slobodno vreme. Iako je vama hitno kada ste vi ti koji šaljete poštu i želite brz odgovor, poštujte ih i imajte razumevanja.

Smajlići su korisni i pozitivni- Smajlići nastali od interpunkcijskih znakova ili oni ‘gotovi’ poznatiji mogu biti korisni, čak i u mejlovima. Mogu odrediti ton kojim biste rekli ono napisano. Lice koje se smiješi govori kako niste ljuti ili kako se samo šalite. Ali, nemojte preterivati. “Ljudi će stvoriti pogrešnu sliku o vama”, kaže Tark.

Nemojte pročitati i ignorisati poruke- Pogledali ste poruku i niste odgovorili? Ovo bi čak moglo biti na prvom mestu nepristojnosti. Odgovorite odmah makar i samo smajli i recite da ćete se javiti kasnije.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

 

Komentari: