Danas je svetski dan spavanja

       
Foto: Healthline

Za svetski dan spavanja, Metro.co.uk. objavio je intervju s dr Verenom Sen, a ova stručnjakinja za spavanje otkrila je kako ispraviti greške koje pravimo.

Spavanje popodne kako biste nadoknadili trenutke koje ste bili budni tokom noći je pogrešno.

“Jako je bitno vreme u danu kada idete da spavate, a najbolje bi bilo oko 14, 15 časova jer tada koncentracija već pada ako ste ustali rano. Vaš unutrašji sat tada vam daje signale da odmorite, ali spavanje kasno popodne ili predveče može vam skroz poremetiti ritam i raspored spavanja. Sve ove stvari otežavaju vam san tokom noći koji je mnogo važniji. Ako imate vremena da odmorite preko dana neka to bude oko 15- 20 minuta.”

Da li pijete alkohol pre spavanja? Vodite se onim da će vas čaša, dve vina uspavati? Pogrešno.

“Vino sadrži melatonin, hormon odgovoran za onaj osećaj umora i možda zvuči kao idealna kombinacija, ali alkohol ometa ritam spavanja vašeg tela. Zaspite jako brzo i to u duboki san, ali vrlo brzo ćete se probuditi i nećete više moći zaspati. Alkohol skraćuje REM fazu spavanja koja je jako bitna. Tako da je delovanje melatonina uništeno zbog alkohola.”

Držite se onog pravila da nakon 15 časova ne konzumirate kofein (čaj, kafu ili gazirana pića). Ispijanje ovih napitaka remeti vaš prirodni ciklus spavanja. Kofein ‘podiže’ vaše telo narednih 6 do 8 sati i blokira receptore u mozgu koji daju signale da je telu potreban san.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

Komentari: