Duži san vikendom topi kilograme

       
Foto: National Sleep Foundation

Duže spavanje preko vikenda direktno je povezano s nižim indeksom telesne mase (BMI).

Istraživanje je objavljeno u oksfordskom časopisu Sleep. Istraživači, tim naučnika sa sedištem u Bostonu, Masačusetsu i Koreji, pokušali su da utvrde može li ono što oni nazivaju “mirovanjem” da utiče na indeks telesne mase.

Obavili su intervjue licem u lice na slučajnom uzorku 2.156 odraslih osoba, upoređujući njihove navike spavanja i njihove indekse telesne mase. Pokazalo se da su 932 učesnika koji su spavali duže tokom vikenda, produžujući san za dva sata od uobičajenog vremena buđenja, imali znatno niži BMI od ostalih ispitanika. Svaki dodatni sat spavanja bio je povezan s daljnjim smanjenjem BMI.

“Da biste odredili svoj optimalni san, morate pratiti vreme provedeno spavajući tokom noći u kojima se ne treba buditi”, sugeriše Liza Bejker, kreatorka velnes programa Simply: Health. To će vam pokazati koliko sati sna treba vašem organizmu, jer se to razlikuje u celokupnoj populaciji, od samo 4-5 sati po noći do 9-10 sati.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: