Eksperti objašnjavaju zašto se stalno osećate umorno

       
Fto: Verywell Mind

Ako se osećate kao da se stalno pitate “Zašto se uvek osećam umorno?”, iako ste naspavani, niste sami: između 30 i 40 posto odraslih i tinejdžera oseti neku vrstu pospanosti i umora tokom dana.

Spavanje igra samo jedan od faktora koliko energije osećate tokom dana, tu je i vaša ishrana, vežbanje, imuni sistem, druge telesne funkcije, ali i dnevne rutinske navike.

Od lekara koji pružaju primarnu negu do psihologa specijalizovanih za spavanje, kažu da ljudi koji se uvek osećaju umorno mogu da utvrde uzrok svog stanja razmišljajući o tome na koji način su umorni.

Potreba za spavanjem kod većine ljudi se veoma razlikuje. Većina odraslih mora da spava barem sedam sati svake noći, a samo nekoliko noći lošeg sna može dovesti do hroničnog osećaja umora. Međutim, ni spavanje sedam sati ne znači kvalitetan san. Visokokvalitetan san znači da ste svom mozgu omogućili da prođe kroz svih pet faza svakog ciklusa spavanja, omogućavajući vam da čuvate sećanja i oslobađate hormone da biste regulisali nivo energije u telu sledećeg dana. Bilo kakav noćni prekid sna mogao bi da ometa rutinu sna- bilo da je to odlazak u kupatilo, buđenje zbog bebe ili odlazak po čašu vode.

Foto: Healthline

Kao što smo napisali ranije, postoji jaka veza između hrane i umora. Ako jedete previše rafinisanih ugljenih hidrata tokom dana, možda će vas to činiti umornim. Ako unosite mnogo prerađenog šećera, testenine ili belog hleba, količina šećera u krvi će u početku porasti, ali kada telo shvati da ih ima više nego što mu je zaista potrebno, brzo će proizvesti insulin koji rezultuje naglim padom šećera. Ova nagla fluktuacija šećera u krvi može izazvati simptome poput umora, anksioznosti ili razdražljivosti. Zamenite slatkiše svežim voćem ili povrćem, celim žitaricama, orašastim plodovima… Izbori su veliki.

Osim što će vam pružiti energiju, vežbanje vam može olakšati i spavanje noću.

Blizu 80% ljudi (uključujući i decu) koji imaju sezonske alergije kažu da su njihovi simptomi aktivniji noću. Razlozi otežanog disanja mogu ozbiljno narušiti dobar san i isto važi i za ljude čija koža reaguje na alergene.

Foto: Health Magazine

Mariana Figueiro, profesorka arhitekture i direktorka centra za istraživanje rasvete na Politehničkom institutu u Njujorku, sprovela je opsežno istraživanje na polju svetlosti i njegovog uticaja na naše holističko zdravlje. Istraživanje koje je vodila utvrdilo je da izlaganje određenim bojama svetlosti u različito doba dana može da utiče na našu energiju.

“Budući da je čovek dnevna vrsta, potrebni su nam visoki nivoi svetlosti tokom dana kako bi nas održali budnim. Izgleda da je naš mozak dizajniran da ‘vidi’ jarku svetlost tokom dana”, navodi profesorka Figueiro.

“Nedostatak svetlosti u pravo vreme- tokom dana, posebno ujutru, i previše svetla u pogrešno vreme- tokom večernjih sati, će ugasiti vreme našeg unutrašnjeg sata”, objasnila je u svojoj studiji iz 2017. godine.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments