Foto: One Medical

Naređenje lekara da ostanete u krevetu i tako održavate trudnoću može biti veoma neprijatno za trudnice. Pored očiglednog faktora dosade, mnoge žene brinu da će ih neaktivnost dugotrajnog odmora u krevetu navući velike količine kilograma ili da će izgubiti mišićni tonus.

Iako provođenje više meseci u više istih pozicija može biti zdravstveni izazov, ne mora dovesti do prekomernog dobijanja kilograma. Ovo je pet načina kako da ostanete zdrave dok ste u mirovanju.

ODRŽAVANJE NAVIKA ZDRAVE ISHRANE- Određivanje dnevnih potreba za kalorijama je već izazov u trudnoći, a odlazak na održavanje trudnoće može ovo otežati. Ako vam je teško, možete se konsultovati sa nutricionistom ili dijatetičarem, koji vam mogu pomoći da odredite ciljni raspon unosa dnevnih kalorija. Takođe, postoje i aplikacije za smart telefone koje pomažu praćenje unosa hrane i kalorija.

ZATRAŽITE “ZDRAVU” POMOĆ- Kada porodica ili prijatelji nude pomoć, velike su šanse da oni zaista žele da učine sve što vam može pomoći. Zato se ne bojte da precizirate svoje zahteve. Ako vam se ponude da donesu jelo, uvek zatražite nešto zdravo, a ako se dobrovoljno jave da odu po namirnice, na spisak obavezno stavite voće, povrće i žitarice.

Foto: Parent Herald

RAZGOVARAJTE O TOME KAKO SE OSEĆATE- Ako vas odmor u krevetu zamara i izaziva (ili pogoršava) probleme mentalnog zdravlja, poput anksioznosti ili depresije, razgovarajte sa nekim kako se osećate. Ako se osećate “van kontrole”, uvek se možete obratiti nekome za pomoć, u krajnjem slučaju medicinskom stručnom osoblju.

NEKA VAŠE MISLI BUDU ANGAŽOVANE- Priprema i konzumiranje hrane popunjava prazno vreme, tako da možete jesti previše da biste imali šta da radite. Važno je zapitati se da li ste zaista gladni ili je u pitanju dosada. Kada se čini da je dosada pravi krivac za želju za jelom, prebacite svoj fokus na nešto drugo. Čitanje knjige ili započinjanje nekog hobija koji uzima koncentraciju i zaokuplja um i ruke može biti od velike pomoći. Ako vas je zanimalo pisanje ili pletenje, sada je vreme da to i započnete.

RADITE NEKE VEŽBE, ODOBRENE OD STRANE VAŠEG DOKTORA- Održavanje trudnoće nije vreme za započinjanje novog fitnes režima, ali neke laganije vežbe su dozvoljene, čak i korisne, za vreme mirovanja. Ali, pre svega, to će morati da vam odobri vaš lekar, koji će moći da vam da zeleno svetlo za vežbanje. Pored fizičkih prednosti vežbanja, može se stvoriti rutina, koja nedostaje u vašem danu.

Foto: BabyCentre

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments