Kako se izboriti sa emocionalnim prejedanjem?

       

Postoji povratna veza između naših emocija i hrane koju jedemo- usled osećaja usamljenosti, ljutnje, frustracije,raskida, razvoda, spremanja ispita… 

Najčešće je reč o hrani koja nije zdrava (poput slatkiša, čipsa, grickalica,…), koja dugoročno uz sedelački način života može pridoneti povećanju težine, nekoj vrsti nutritivne deficijencije, problematične kože…

Za početak borbe sa prejedanjem možete:

  • Jesti više zdravih, celih namirnica- poput zelenog lisnatog povrća, žitarica, voća i povrća, namirnica bogatih zdravim masnoćama, kako biste osećali manji poriv za nezdravom hranom i produžili osećaj sitosti.
  • Baviti se nekim oblikom fizičke aktivnosti u kojoj uživate- važno je da odaberete nešto što ćete toliko voleti da će i sama pomisao na istu biti dovoljna da vas motiviše da ustanete i pokrenete se, odnosno odete na trening. To može biti ples, joga, pilates, šetnja prirodom, zumba,
  • Izraziti svoje emocije kroz kreativnost- bavljenjem kreativnim radom možete se povezati sa svojim emocijama i izraziti ih, umesto da ih “ugušite” utešnom hranom. Možete probuditi pozitivne emocije poput radosti, dečje radoznalosti i entuzijazma. Slikajte, bojite mandalu, pravite dekoracije, kolaže, mozaik…
  • Čitati zanimljivu knjigu ili magazin i/li slušati muziku koju volite.
  • Razgovarati s prijateljima kojima verujete ili psihologom.
  • Meditirati.

Biće potrebno da napravite promene u životnom stilu, kao i da se suočite sa svojim emocijama i uklonite “pravi uzrok” (u ovome vam može pomoći zdravstveni trener, psiholog ili psihoterapeut).

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: