Koliko proteina treba unositi s godinama?

       
Foto: Ergogenics Nutrition

“Koliko proteina treba da unosimo?” je univerzalno pitanje, ali je odgovor uvek ličan i varira u zavisnosti od naših godina.

Frenk Lipman, doktor funkcionalne medicine i autor knjiga (medicina koja se bavi osnovnim uzrocima bolesti), za portal mbg objašnjava kako proteini različito utiču na organizam kako sve više starimo.

“Kada ste u 20-ima i 30-ima, želite da budete jaki. Želite mnogo životinjskih proteina, što je i dobro za razmnožavanje. Naravno, uvek je moguće preterati”, rekao je Lipman.

“Jednom kada dođete do 45, ne morate više da rastete”, kaže Lipman i previše životinjskih proteina će se sačuvati u organizmu. Zato, od sredine 40-ih smanjite unos životinjskih proteina i ubacite više biljnih.

“Proteini zasnovani na biljkama nemaju takav negativan efekat na starenje kao što imaju životinjski proteini”, dodaje Lipman.

Foto: Dr Shikha’s NutriHealth

Takođe, Lipman objašnjava da su 60-e i dalje godine za fokusiranje na mišićnu masu.

“Ne želite da izgubite vašu mišićnu masu, pa se tako potreba za proteinima povećava. Tada treba povećati konzumaciju pasulja i orašastih plodova. Obavezno unosite dovoljno proteina tokom obroka kako biste održali mišiće jakima”, saveti su dr Lipmana.

“Kolagen je jedini životinjski protein koji nema timinske aminokiseline koji utiču na dugovečnost. Dakle, ako ste zabrinuti zbog životinjskih proteina, kolagen je odličan izvor proteina koji nema negativan efekat na gene dugovečnosti”, objašnjava i napominje da uvek dobro dođu supe iz domaće radinosti ili suplementi kolagena.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments