Lana Prosenica, profesorka književnosti po struci, nedeljno je na relaciji Novi Sad- Beograd, njen posao podrazumeva 16 sati rada, uz stalnu prisutnost na društvenim mrežama, a sve to zarad velike ljubavi- LAGAMI brenda.

“Počela sam sa 15, 16 godina, bavila sam se trikotažom i to je trajalo desetak godina. Tada sam se zvala LanaLana, pošto je lana na italijanskom vuna, pa je imalo smisla. Onda sam imala desetak godina pauze, kada sam tražila sebe. Kada sam rodila drugu ćerku, došla sam do toga da je ovo ono čime želim da se bavim”, započinje Lana razgovor.

Lana Prosenica, ruke i ideje LAGAMI brenda.

Počela je da se bavi navlakama za kacige za skijanje, rolere, koji su imali likove životinja i princeza, kako kaže verovatno inspirisana decom, a tako nastaje naziv sadašnjeg brenda LAGAMI- akronim njenog imena i njene dve ćerke Gale i Mie.

“Zatim sam pravila kožne rimljanke, sa jednom svojom drugaricom, a za potrebe fotografisanja na je bilo potrebno nešto što će nam upotpuniti fotografije i tada je nastala moja prva haljina, koju i danas pravim, a nosi se na više načina”, nastavlja.

LAGAMI modeli

Lana je napustila posao koji je radila i od novca od otpremnine kupila mašine i zakupila prostor, a kraj nje je uvek kao podrška bio njen suprug.

“Od jedne žene i dve mašine, došla sam do četiri žene i devet mašina i ovo je ozbiljan mali pogon sa radnjama u Beogradu i Novom Sadu, ali se moji modeli mogu videti u još nekim gradovima u zemlji i šire. Sve je išlo školski- posao je sam sebe finansirao i rastao”.

LAGAMI modeli

“U svakoj kolekciji imam nešto što je nosivo na više načina. Modeli su takvi da se sa njima možeš igrati. Zato što je lični brend, iza kojeg stoji žena, koja stvara za sebe, LAGAMI su prepoznale žene mojih godina. Zaposlena žena, žena sa porodicom, žena koja se oblači funkcionalno, a lepo- to je žena koja nosi LAGAMI stvari”, nastavlja.

U radionici ovog brenda se stalno nešto novo pravi, a ono što Lana stvori zavisi i od njenog raspoloženja. Ako vidite disko stvari u LAGAMI radnji u Radničkoj ulici, znajte da je Lana u fazi izlazaka. Trendove, kaže, ne prati slepo.

“Ja sam 16 sati dnevno prisutna u svom poslu i volim to da radim. Mnogo je lakše raditi za nekoga, kada zatvorite vrata vi ste završili sa poslom. Ovo je mnogo više ljubav i zadovoljstvo. Biti svoj šef je lepša, ali i teža stvar, jer imaš i veću odgovornost prema zaposlenima.”

LAGAMI model

U kolekcijama dominiraju prirodni tonovi- puder boje, nude boje, nezaobilazna crna, ali tu su nađu i jače boje.

Na moje pitanja gde vidi LAGAMI brend za deset godina, Lana odgovara da ne bi želela da je brend preraste i izađe iz ličnog.

“Pravac u kom idem je da malo više proizvodim, ali da brend ne postane fabrika. Svaka žena koja radi za LAGAMI jedan komad radi od početka do kraja. Kad neko radi tako onda se trudi da taj komad bude najlepši, a kada je 10 žena uključeno u jedan komad, gubi se ono lično”, završava Lana.

Lana Prosenica na reviji LAGAMI brenda na Fashion Week-u u Beogradu.

LAGAMI brend se igra prirodnim i veštačkim materijalima, ostaće prepoznatljiv po svojoj asimetričnosti i različitosti, a možete iz naći u radnji Beogradu, kako je Lana zove “malom novosadskom kosmosu”, i u Radničkoj ulici u Novom Sadu.

Autor: Ivona Karan

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments