Namirnice bogate probioticima: Pravo je vreme za jačanje imunog sistema

       
Foto: Experience Life

Zdrav imuni sistem štiti naš organizam od spoljnih štetnih faktora poput bakterija, virusa, gljivica i toksina. Zato su nam u njegovom jačanju i očuvanju važni probiotici, odnosno živi mikroorganizmi dobri za naše zdravlje.

Ovi mikroorganizmi imaju sposobnost proizvodnje mlečne kiseline i važnu ulogu u proizvodnji fermentisanih mlečnih proizvoda. One su stanovnici našeg probavnog sistema i sve se više koriste u preventivne i terapijske svrhe.

Dobijanje probiotika iz suplemenata je sve popularnije, ali možete ih dobiti i iz fermentisane hrane.

Foto: Natural Products INSIDER

JOGURT

Jogurt je jedan od najboljih izvora probiotika. Napravljen je od mleka koje su fermentisale bakterije dobre za naš organizam, uglavnom bakterije mlečne kiseline i bifidobakterije. Takođe, jogurt je povezan sa dobrim zdravljem kostiju i koristan je za ljude sa visokim krvnim pritiskom. Kod dece, jogurt može pomoći kod dijareje izazvane antibioticima.

KEFIR

Kefir je fermentisano probiotičko mlečno piće. Pravi se dodavanjem zrna kefira u kravlje ili kozje mleko. Ta zrna nisu zrna žitarica, već kulture mlečno-kiselih bakterija i kvasca, koji pomalo liče na karfiol. Reč kefir potiče od turske reči kejif sa značenjem osećati se dobro nakon jela. Kefir može pomoći kod problema sa varenjem i štititi od infekcija.

Foto: The Pioneer Woman

KISELI KUPUS

Ovo je jedna od najstarijih tradicionalnih namirnica i popularna je u zemljama Evrope, kao i kod nas. Bogat je vlaknima, kao i vitaminima B, C i K. Takođe je bogat natrijumom i sadrži mangan i gvožđe. Služi i kao antioksidans.

KISELI KRASTAVCI

Poznati i kao kornišoni, ova namirnica koristi sopstvene prirodno prisutne bakterije mlečne kiseline i koristi ih za proces kiseljenja. Niskokalorični su i odličan izvor vitamina K, neophodnog hranljivog sastojka za zgrušnjavanje krvi. Takođe, sadrže i mnogo natrijuma.

 ODREĐENE VRSTE SIRA

Iako je većina sireva fermentisana, to ne znači da svi sadrže probiotike. Zato je važno na ambalažama tražiti žive i aktivne kulture. Dobre bakterije preživljavaju proces starenja u sirevima poput gaude, mocarele, čedra i sitnog sira. Sir je izuzetno hranljiv i sadrži selen, vitamin B12, fosfor i kalcijum. Umerena konzumacija sira može dovesti do smanjenog rizika od bolesti srca i osteoporoze.

Foto: Daily Mail

Autor: nsuzivo.rs

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments