Nauka kaže: Moguće je jačati mišiće dok spavate

       

Sada su naučnici došli do zaključka kako je dobro konzumirati proteine i neposredno pre sna. 

Mišićima su za rast potrebne aminokiseline. S obzirom na to da telo ne skladišti aminokiseline u svojim zalihama, ne može ih koristiti za vreme spavanja, a baš je tada organizam u stanju obnove.

Ako konzumirate aminokiseline pre odlaska u krevet, telo će ih koristiti tokom sna za oporavak mišića koji će samim time brže rasti.

Visoke količine ovih esencijalnih kiselina se nalaze u životinjskim proteinima, jajima i mleku. Sve vrste integralnih žitarica, ovsena kaša i mekinje, kikiriki i ostalo koštunjavo voće, takođe su bogati izvori esencijalnih i neesencijalnih elemenata. Povrće kao što su spanać, repa, šargarepa, zelena salata, rotkvice, kupus, beli, crni i mladi luk, krastavac i svo zeleno lisnato povrće su dobri izvori ovih hranljivih materija.

Voće kao što su nar, dinje, pomorandže, jabuke, ananas, papaja, grožđe, maline i šljive su bogati izvori amino kiselina. Neki dodaci jelima poput nane, đumbir i cimeta takođe sadrže visok procenat aminokiselina, i najbolji su ako se koriste u svežem obliku, kao dodaci slatama, kolačima ili sosevima.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: