Ove kampanje najbolje pomažu kod prestanka pušenja

       
Foto: Middle East Monitor

Istraživanje urađeno pre nekoliko godina pokazuje kako taktika grafičkim prikazima nema jednak uticaj na sve pušače, prenosi Tajm. Kako se navodi, učinkovitost antipušačkih poruka zavisi od stava samog pušača.

Naučnici iz Džordžtaun Lombardi bolnice u Vašingtonu, su proučavali 740 pušača kako bi otkrili koja kampanja protiv pušenja ima najbolje rezultate. Uočili su da poruke koje naglašavaju prednosti odvikavanja od pušenja, poput “prestanak pušenja smanjuje rizik od smrti zbog duvana” su uspešnije od nagovaranja pušača na prestanak pušenja ako smatraju da će proces odvikavanja biti težak.

Slike i negativni oglasi poput “pušenje vas može ubiti”, najbolje funkcioniše kod pušača koji smatraju da mogu da prestanu kada kod požele.

Jedan od razloga zašto motivišuće poruke najbolje funkcionišu među pušačima koji na odvikavanje gledaju kao na izazov, mogao bi biti da su već upoznati sa zdravstvenim rizicima. Na kraju, naučnici veruju kako je najbolji način mešavina različitih strategija koje privlače pažnju širokog spektra pušača i da sadrže daleko više negativnih poruka od pozitivnih.

Autor: nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments