Pasivno-agresivno ponašanje je demonstracija negativnih osećaja, ljutnje i agresivnosti na diskretan način.
Odlikuje se suptilnim komentarima ili postupcima koji ukazuju na to da se osoba ne slaže ili je nezadovoljna nekim postupcima. Ovakvo ponašanje može se pronaći u svim područjima života.
Pisac Džastin Bariso, koji piše o emocionalnoj inteligenciji, objašnjava kako postoji pet vrsta napada pasivne- agresije.
1. Tihi tretman
Nakon što pristanete da se stvari odvijaju na određeni način, druga osoba vas izbegava što je više moguće. Kada pokušate da razgovarate njihove usne su čvrsto stisnute, daju kratke odgovore, odbijaju se uključiti ili vam samo okrenu leđa.
2. Ljutnja
Svi smo videli ovo ponašanje kod dece, ali to rade i odrasli. Kada osoba nije dobila šta je želela ili nije po njenom, iznenada postane tužna, ogorčena i uništi radost svima u prostoriji.
3. Zaboravnost
U ovom slučaju osoba je saglasna s nečim, ali onda jednostavno ništa ne napravi od dogovorenog. Često tvrdi da je “zaboravila”, ali u stvarnosti uopšte nije imala nameru da to uradi. Ili jednostavno odugovlače do tačke kada vi ili neko drugi mora preuzeti.
4. Površno učestvuje
Ova osoba neće odustati od zadatka, uradiće ga površno ili s malo truda. Spolja će vas podupirati, ali tokom zadatka videćete prave osećaje.
5. Igrač
Osoba koristi sarkazam ili neiskrene pohvale kako bi pokušala da uništi vaše samopouzdanje. Pokušavaju da budu nejasni, ali tačno znaju šta rade.
U većini tih slučajeva osoba će reći da je sve u redu. Oni će ignorisati situaciju ili jednostavno neće priznati osećaje ljutnje ili negativnosti. U nekim slučajevima, osoba koja redovno koristi pasivno-agresivno ponašanje čak i ne shvata da to čini. Ali zbog toga se vi nećete osećati bolje. Osoba najčešće odbija da se suoči s negativnim osećajima, pa joj vi možete pomoći u tome.
Da biste to učinili, svakako jasno saopštite svoje osećaje i očekivanja. Ako sumnjate da znate određeni uzrok agresije druge osobe, pitajte konkretno u čemu je problem. Ako poriče situaciju, iskoristite njihove reči kako biste održali razgovor.
Autor: nsuzivo.rs