Foto: Partners in Pediatrics

Iako su ove godine stvari malo drugačije, ipak ćemo se suočiti sa mnogim stresorima koji mogu ostaviti posledice na fizičko i mentalno zdravlje. 

  1. Unosite vlakna da biste uravnotežili šećer u krvi- Tokom praznika se obično odvajamo od uobičajene rutine ishrane. Vlakna nas održavaju sitima, poržavaju varenje i regulišu šećer u krvi. Ona su prebiotik, koji pomaže u hranjenju dobrih bakterija u crevima. Hrana koje obiluje vlaknima su: jabuke, banane, borovnice, šargarepa, brokoli, pasulj, čia semenke, bademi, batat i crna čokolada.
  2. Tokom dana se krećite koliko god možete– Uzimanje vremena za vežbanje je bitno, ali ako ovih dana nemate mnogo slobodnog vremena, radite mikropokrete. Tokom dana se krećite koliko god možete, a uz njih dodajte neko istezanje ili iskorake. Sve se to važi kao vežba.
  3. Dajte prioritet kvalitetnom snu– Kvalitet sna je važan za celokupno zdravlje. Jedan od ključeva je odlazak u krevet i buđenje u isto vreme, kako bi cirkadijski ritam bio stabilan. Postoje i suplementi, poput magnezijuma, koje možete uzimati noću, a koji pomažu u opuštanju mišića.
Foto: Medicina Integrata

4. Vežbajte tehnike upravljanja stresom- Naučiti kako da se nosite sa stresom tokom ovih praznika je presudno. Hronični stres može imati posledice na vaše zdravlje. Pronalaženje radosti u stvarima koje svakodnevno radite može vam pomoći u upravljanju kortizolom.

5. Razmotrite uzimanje suplemenata kao podršku imunitetu- Uzimanje dodataka, poput vitamina D, vitamina C, cinka i probiotika, može biti od koristi. Takođe, i supa od kostiju može biti dobar pogodak jer pruža esencijalne proteine, poput lizina, a istovremeno podržava ceo imuni sistem.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments