Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone.
– Trend ide od nepromišljene ka ciljanoj kupovini – rekla je predsednica trgovinskog sektora pri Privrednoj komori Beča Margarete Gumpreht dodajući da Bečlije sve češće posvećuju posebnu pažnju prilikom kupovine poklona, jer žele da njihovi pokloni budu adekvatni.
Ona navodi da ovaj trend pokazuje da lični pokloni postaju sve važniji.
Polovina Bečlija (54 odsto) tvrdi da dobro poznaje želje svojih voljenih, i da lako nalazi odgovarajuće ideje. Više od trećine Bečlija (37 procenata) direktno pita za želje, kako bi izbegli pogrešne kupovine. Četvrtina (26 odsto) se inspiriše u prodavnicama, dok 22 procenta svakog Božića poklanja slične poklone. Samo osam odsto Bečlija traži ideje za poklone putem društvenih mreža.
Materijalna vrednost manje bitna
– Materijalna vrednost poklona sve više prelazi u drugi plan. Za mnoge Bečlije individualnost, regionalnost i održivost postaju ključni kriterijumi pri odabiru poklona – istakla je Gumpreht.
Šest od deset Bečlija (61 odsto) pridaje značaj personalizovanim poklonima. Polovina ispitanika (49 procenata) smatra da su održivi, ekološki pokloni vrlo važni. Trend se okreće ka dugotrajnim, ekološki prihvatljivim proizvodima, naročito ako su lokalno proizvedeni.
Način na koji kupci kupuju, šta kupuju, gde kupuju i kako donose odluke o kupovini značajno se promenio poslednjih godina. Iako je online trgovina nesporno postala važnija, trenutno istraživanje pokazuje da 35 odsto ispitanika želi više da kupuje u lokalnim radnjama. Takođe, 19 procenata ispitanika više voli proizvode iz regiona.
– Uprkos mnogim pretpostavkama, jasno je da potrošači ne kupuju isključivo online, već cene iskustvo lične kupovine u prodavnicama – rekla je kaže ona, prenosi Bizlife.
Kada je reč o božićnim poklonima, većina se odlučuje za kupovinu u prodavnici. Od osam poklona, pet se kupuje u prodavnicama, što je delom i zbog božićne atmosfere u gradu.
bizportal.rs