Prilagodite ishranu svojim godinama

       
Foto: Healthline

Iz decenije u deceniju menja se i vrsta namirnica koje imaju najpovoljniji uticaj na naš organizam. 

DVADESETE- Metabolizam je u svojoj najbržoj fazi, ali preteran unos alkohola i brza hrana mogu dovesti do problema s težinom. Ograničite se na tri alkoholna pića kada izađete, a što se ishrane tiče naviknite se na jednostavnija jela spremljena kod kuće. Treba unositi sve vrste voća i povrća- najmanje 5 porcija dnevno. Ako živite ubrzanim načinom života, ove namirnice podižu imunitet i štite zdravlje.

TRIDESETE– Ako imate decu, možda vam je ostao višak kilograma, a i mišići počinju da gube tonus. Jedite hranu bogatu vlaknima, povrće i žitarice. Ubacite semenke u svakodnevnu ishranu. Pospite susam ili suncokretove semenke po salati ili pecivu kako biste povećali unos magnezijuma koji je potreban za oslobađanje energije i može ublažiti simptome PMS-a, koji se mogu pogoršati u tridesetima.

ČETRDESETE– Ako niste aktivni, izgubićete do tri kilograma mišića u ovom periodu svog života, a masnoće ćete nakupljati brže nego ranije. Smanjivanje porcija hrane će vam učiniti veliku razliku. Barem jedan obrok dnevno neka uključuje soju. Soja je izvrstan izvor fitoestrogena, spojeva biljnog porekla koji imaju estrogenski efekt na ljude koji mogu pomoći u ublažavanju tegoba prvih znakova menopauze. Pijte sojino mleko i jedite tofu sir.

PEDESETE-  Hormonske promene mogu izazvati i promenu težine. Važno je smanjiti unos slatke hrane i šećera, jer povišuju masnoće u krvi. Potrebno je jesti oko 150 kalorija manje nego li što ste to činili pre 30 godina. Džigerica: jednom nedeljno. Ona je bogata vitaminom D i B12, koji često manjkaju kod starijih ljudi, a koji su neophodni za zdravlje kostiju i sprečavanje anemije.

ŠEZDESETE- 
Vaše potrebe su skoro iste kao i u pedesetima, sve dok aktivnost tela održavate na istom nivou. Ako ste oduvek bili mršavi, sada je vreme da nabacite koji kilogram, jer će svaka moguća buduća bolest trošiti rezerve telesne masti. U ishranu uključite orašasto voće. Brazilski oraščić: puna šaka, pet puta nedeljno. Brazilski oraščić je bogat selenom, koji pomaže organizam da se zaštiti od raka.

SEDAMDESETE- Nakon 75 godine života potrebno vam je samo 1.800 kalorije ako ste manje aktivni. Osim toga, videćete da vam je apetit smanjen. Hrana bogata cinkom kao što su morski plodovi, crveno meso i žitarice pomaže jačanju imunološkog sistema, čuva funkciju prostate i pomaže zaceljivanje rana. Džigerica: barem jednom nedeljno.

Autor: nsuzivo.rs

 

 

 

 

Komentari: