Promene nakon porođaja i kako se nositi sa njima?

       

Nekoliko nedelja nakon porođaja možete početi da gubite velike količine kose. To se događa, zato što tokom trudnoće, zbog podivljalih hormona, gubite manje kose nego prosečna osoba.

Telo nakon završetka trudnoće počinje da nadoknađuje propušteno. Ali, vaše telo se nakon nekoliko meseci samo vrati uobičajenom ciklusu rasta i gubitka kose.

Grudi će vam zbog mleka, oteći i postati bolne i osetljive. Ova pojava može se ublažiti čestim podojima. Ako su vam dojke pune i tvrde, stavite obloge i masirajte ih nežno kako bi omekšale. Tako olakšavate detetu da ih prihvati.

Samo dojenje može biti bolno iskustvo. Najčešći uzrok bolnih bradavica je neispravan položaj pri dojenju. Zato, ako imate bolne i ranjene bradavice, prvo što treba proveriti je način na koji vaše dete prima dojku i način na koji sisa. Bol možete ublažiti ledom. Smrvite ga, stavite ga u mokri peškir i kratko držite na bradavici pre podoja.

Nakon što prestanete da dojite, vaše grudi mogu se obesiti, zbog viška kože. Važno je znati da je dojenje jedan od najmanje bitnih stvari kojieutiču na obešenost grudi. Promene na grudima se događati u trenutku kada žena zatrudni.

Mogućnost boljeg povratka oblika grudi pruža postepeno odbijanje dojenčeta od grudi. Za očuvanje oblika i izgleda grudi preporučuju se posebne vežbe za jačanje grudnih mišića i masaža grudi kremama koje sadrže puno vitamina E.

Moguće je da nakon porođaja patite od zatvora. Ishrana bogata vlaknima i povećani unos tečnosti u organizam mogu pomoći.

Trbušnim mišićima potrebno je neko vreme da ponovo ojačaju, pa će vaša leđa biti dodatno opterećena. Loše držanje za vreme trudnoće takođe može biti uzrok bolu u leđima. Ovi problemi ne bi trebalo da potraju duže od šest nedelja.

Nakon porođaja, majke često nemaju dovoljno vremena za sebe jer su potpuno posvećene svojoj bebi i zbližavanju s njom, a u tom periodu telo i ne treba dodatno opterećivati, već mu omogućiti prirodan oporavak. Međutim, nakon nekoliko meseci već možete krenuti sa vežbama.

Šta god osećali nakon porođaja, ne zaboravite da odmarate, jedete pravilno i ne žurite s povratkom starim navikama.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: